De gemeente Den Haag kent de voorlopige gunning van het contract voor vrijstaande reclamepanelen (2 tot 6 m²) toe aan Buitenreclame-exploitant JCDecaux. Dit heeft de gemeente na een aanbestedingsprocedure bevestigd aan JCDecaux. De overeenkomst biedt ruimschoots plaats voor digitale schermen en zorgt ervoor dat het digitale Mupi-netwerk Métropole zich straks uitstrekt over Amsterdam, Rotterdam, Utrecht én Den Haag: de top 4 grootste steden van Nederland. Het contract gaat van start per 1 januari 2018.
 
JCDecaux zet in de Hofstad de digitalisering van OOH media voort met de kwalitatief zeer hoogwaardige 4K lcd-schermen van 86 inch en levert daarbij diverse moderne publieke diensten met betrekking tot interactiviteit en connectiviteit. Ook wordt met name in het winkelgebied in het centrum het Buitenreclame-aanbod enorm vergroot.
 
Met de voortzetting van het Mupi-contract in Den Haag verstevigt JCDecaux zijn dominante positie in de commercieel belangrijke Randstadregio. Wij zijn er trots op dat we met onze interactieve producten en diensten een bijdrage leveren aan de kwaliteitsbeleving van de Haagse openbare ruimte. JCDecaux en Den Haag hebben sinds 1989 een partnerschap en we zijn verheugd dat de stad opnieuw haar vertrouwen in ons uitspreekt. JCDecaux breidt met deze winst zijn digitale portfolio verder uit en biedt straks als enige exploitant zowel analoge als digitale zichtbaarheid op straat in de vier grootste steden van het land, hetgeen past bij de internationale ambitie om in 2020 in de top 5 van digitale mediabedrijven te staan. René WitzelAlgemeen Directeur JCDecaux Nederland