JCDecaux heeft na een openbare aanbesteding de voorlopige gunning van het contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten in Amsterdam toegewezen gekregen van openbaarvervoerbedrijf GVB. De nieuwe overeenkomst voor de duur van minimaal 3 jaar betekent een voortzetting van het contract voor tram- en veerpontreclame en gaat van start per 1 mei 2018.
 
Met deze concessie versterkt JCDecaux zijn positie in Amsterdam: het bedrijf biedt adverteerders Abri’s, Mupi’s, Billboards, digitale Buitenreclame en Total View Trams, -Bussen en –Veerponten. De volledig bestickerde voer- en vaartuigen van GVB zijn enkele tientallen meters lang en zijn dagelijks te zien op diverse lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd.
 
 
Wij zijn ontzettend blij met het vertrouwen dat GVB opnieuw in ons uitspreekt. Na onze succesvolle reclame-exploitatie op trams en veerponten kijken wij uit naar wederom een mooie periode met hoogwaardige uitingen op de voertuigen van GVB. Dit nieuwe contract geeft ons een dominante positie op het gebied van vervoersreclame in Amsterdam en maakt JCDecaux, met ook Abri’s, Mupi’s en digitale schermen, nog meer dan voorheen dé OOH-partij voor zichtbaarheid in de hoofdstad. René WitzelAlgemeen Directeur JCDecaux Nederland
 
De exploitatie van Total View busreclame voert JCDecaux uit in samenwerking met OV Media.

Tramreclame was op het gebied van Buitenreclame lange tijd een grote afwezige in Amsterdam, totdat JCDecaux en GVB dit opvallende medium op Koningsdag 2015 herintroduceerden. De bestickerde trams werden direct warm onthaald en inmiddels hebben vele grote merken het mediumtype ingezet in hun campagnes. Als pilot vormden sinds enkele maanden ook de veerponten onderdeel van de overeenkomst.