Adverteerders hebben met Buitenreclame bij JCDecaux vanaf nu een grotere slagkracht. Het Buitenreclame-onderzoek (BRO) heeft een update gehad en maakt gebruik van actuelere inwoneraantallen en nieuwe data van OViN, het onderzoek naar verplaatsingsgedrag van de Nederlandse bevolking uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Het BRO meldt in zijn nieuwsbrief dat OViN ‘meer valide cijfers oplevert’ dan het Mobiliteits Onderzoek Nederland, waarvan eerst gebruik werd gemaakt. OViN meet gemiddeld ongeveer 10 procent meer passanten langs Buitenreclame-objecten.

“Die toename van verplaatsingen is overigens niet evenredig verdeeld over de regio’s en over de vervoersmiddelen. We zien bijvoorbeeld in de grote steden een sterke stijging van het aantal verplaatsingen per fiets. En omdat je vanaf de fiets meer kans hebt om bijvoorbeeld een Abri-poster daadwerkelijk te zien stijgt daar het bereik van een campagne meer dan gemiddeld.”

Met deze update stijgt het aantal contacten dat Buitenreclame bij JCDecaux genereert gemiddeld met ruim 12 procent. Voor het lokale netwerk in Amsterdam neemt dit zelfs toe tot ruim 30 procent. Het grootste landelijke netwerk van JCDecaux, het Abri-netwerk Supérieur met 2500 vakken, genereert met de nieuwe cijfers ruim 8 procent meer contacten.

Bij JCDecaux krijg je nu nog meer waar voor je geld! Onze objecten bereiken namelijk nog meer mensen dan tot nu toe gedacht. De mensen die regelmatig in steden als Amsterdam en Utrecht komen, merken dat het daar veel drukker is dan acht jaar geleden. Ik ben blij dat deze toegenomen drukte nu ook tot uiting komt in de bereikcijfers van de Buitenreclame-exploitanten. Dit bewijst nog maar eens dat onze keuze voor grote steden de enige juiste is.Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux Nederland

Het BRO is gelanceerd in 2011. Het onderzoek is uitgevoerd onder auspiciën van een JIC (Joint Industry Committee), waarin de Bond Van Adverteerders (BVA), het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en Outreach (voorheen Platform Buitenreclame Exploitanten) zitting hebben. Het voldoet op alle fronten ruimschoots aan de internationale Esomar-richtlijnen voor Out of Home Media Audience Measurement en levert resultaten op basis van daadwerkelijk oogcontact met het reclamevak: visibility adjusted contacts (VAC). Daarmee maakt Buitenreclame als enige medium de stap van medium- naar reclamebereik.

Dankzij het BRO hoeven adverteerders het medium Buitenreclame niet langer in te kopen op basis van aantal vakken, maar op basis van bereik en contacten.