Menu Schade melden
Buitenreclame-exploitant JCDecaux heeft zijn eerste vier grootformaat digitale displays geplaatst op de drukke rondweg in Zwolle. Binnenkort kunnen adverteerders via in totaal zeven dubbelzijdige Digital Out Of Home Displays het Zwolse publiek bereiken.

Onlangs won JCDecaux hiervoor een aanbesteding van de gemeente Zwolle. Voor een periode van 10 jaar mag de exploitant digitale displays plaatsen en uitbaten rond drukke toegangswegen zoals de N35 en N337. Hiermee verstevigt JCDecaux zijn positie in de regio; de nieuwe displays zullen naar verwachting meer dan 2 miljoen impressies (DOTS) per week genereren.

 

Zwolle

De Overijsselse hoofdstad is vanwege haar onderwijsinstellingen en het bruisende culturele centrum zeer aantrekkelijk voor studenten en dagjesmensen en vervult bovendien een belangrijke regiofunctie. Volgens het CBS zal de stad de komende jaren hard doorgroeien van 130.000 naar circa 145.000 inwoners in 2035.

 

Digitale mogelijkheden

Via de nieuwe Avenue-displays kunnen adverteerders straks alle bewoners en bezoekers van Zwolle bereiken met actuele, dynamische content. De displays, met een oppervlakte van 6m2 en een ‘portrait’ beeldformaat, kunnen ingezet worden voor zowel lokale als landelijke campagnes. Adverteerders die een omnichannel-campagne lanceren - met een combinatie van mobiel, online en Digital Out Of Home - kunnen vanaf nu dus ook in Zwolle een groot publiek bereiken.

 

Publieke waarde

Naast een jaarlijkse vergoeding, ontvangt Zwolle ook de beschikking over 20% van de zendtijd op de digitale schermen. De eerste campagne, voor het 24/7 Hanze event, is al op de geïnstalleerde schermen getoond. JCDecaux zet daarnaast vol in op verduurzaming. Zo zijn de nieuwste generatie Avenue-displays uitgerust met zonnepanelen om het elektriciteitsnet te ontlasten.

 

Planning

Vier van de zeven exemplaren in Zwolle zijn de afgelopen weken geplaatst. Naar verwachting zijn ook de andere drie displays aan het eind van de maand geïnstalleerd en aan het netwerk toegevoegd. JCDecaux won ook de aanbesteding voor abri’s en digitale mupi’s in Zwolle, dit project is volop in voorbereiding. Dit maakt dat JCDecaux digitale exclusiviteit heeft in de Hanzestad.

 

Published in Voor adverteerders, about #Stadsmeubilair, #Digitale Buitenreclame