Modetijdschrift Harper’s Bazaar beleefde onlangs een zeer succesvolle introductie op de Nederlandse markt. Al in de eerste week dat het blad in de winkels lag, week 35, raakte het in 10% van de winkels uitverkocht. Het blad, uit de stal van Hearst Magazines, besloot daarom 30.000 stuks bij te laten drukken, bovenop de 120.000 die al geprint waren. Dat kun je, gezien het huidige tijdschriftlandschap, gerust een vliegende start noemen.

Marlies Swart, marketing manager van Harper’s Bazaar, geeft aan dat de landelijke outdoorcampagne bij JCDecaux een flinke bijdrage heeft geleverd aan het onder de aandacht brengen van het nieuwe magazine. ,,Buitenreclame heeft een goede ondersteunende werking gehad in de gehele promotiecampagne. We hebben naast buitenreclame bij JCDecaux ook een groot aantal advertenties geplaatst in andere magazines en online, via social media en standaard banners. Maar voor de zichtbaarheid op straat en de algemene herkenning van de naam en het blad werkt buitenreclame uitstekend. Mensen die bijvoorbeeld over straat fietsen of lopen en de avond daarvoor iets over Bazaar op tv hebben gezien, herkennen vervolgens onze posters op straat. Dat is natuurlijk positief. We overwegen dan ook om verder in het jaar weer buitenreclame in te zetten.’’

,,Over de gebruikte affiches hebben we overigens veel positieve reacties gehad’’, vervolgt Swart. ,,Vooral het stijlvolle karakter van de uitingen – niet te veel tekst en de focus op beeld – en het feit dat er drie verschillende versies waren vielen de mensen op.’’

De eerste editie van Harper’s Bazaar, dat tien keer per jaar wordt uitgebracht, verscheen op 26 augustus. De buitenreclamecampagne hing op straat van 27 augustus tot en met 2 september.

Voor de zichtbaarheid op straat en de algemene herkenning van de naam en het blad werkt Buitenreclame uitstekend. Marlies SwartMarketing Manager Harper’s Bazaar