Amsterdam wordt zwaar getroffen door de coronacrisis en het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland zet zich in voor iedereen die hulp nodig heeft. Denk aan maaltijden, iemand die een oogje in het zeil houdt, opvanglocaties, een belletje, sociaalpsychologische hulp en jouw hulp. Want alleen met jouw hulp kunnen ze dit belangrijke werk blijven doen.

Er is extra geld nodig, en dat geld halen we op met onder meer deze Catawiki-veiling. Het doel is 100.000 euro voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland op te halen door adverteerders te laten bieden op advertentieruimte. De veiling is onderdeel van de actie #AMS4AMS. Het actuele totaal opgehaalde bedrag wordt geprojecteerd op de A’DAM Toren.

Juist in deze tijd, waarin de behoefte aan communicatie groot is en het bedrijfsleven onder druk staat, is het voor adverteerders belangrijk hun stem te laten horen. Er zijn 19 kavels, die allemaal een grote mediawaarde vertegenwoordigen: van een advertentiepagina in Het Parool tot een nationale campagne van JCDecaux en een dag draaien in de studio van MediaMonks. Bieden kan van vrijdag 24 april 12 uur tot woensdag 6 mei 14 uur. De opbrengst komt voor 100% ten goede aan het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.

“Prachtig om te zien dat het initiatief van JCDecaux om mediaruimte te veilen en de opbrengst te schenken aan het Rode Kruis de hele media-industrie in beweging bracht om zich ook hierbij aan te sluiten. Op deze manier bewijzen de media-exploitanten dat de inkoop van media en reclame maken niet iets ‘vies’ of ‘onreglementair’ is. Een gevoel dat mij de laatste weken steeds meer bekroop: commerciële boodschappen kunnen niet meer. Mensen dienen echter te beseffen dat zonder reclame of media heel veel mooie dingen niet plaats kunnen vinden. En deze veiling is daar een heel mooi voorbeeld van.”

De nationale abricampagne van JCDecaux bestaat uit 1500 Abri en Mupi postervlakken binnen alle JCDecaux steden met de focus op de Randstad.