OOH heeft 4x zoveel slagkracht om search te generen

Ondanks dat Buitenreclame goed is voor enkel 7% van de advertentie-uitgaven in de VS, genereert het medium maar liefst 26% van de zoekacties die worden geïnitieerd door alle offline media (tv, radio, print en OOH). Nielsen geeft zelfs aan dat Buitenreclame, als je de bestedingen aan het medium afzet tegen bestedingen aan andere media, gemiddeld vier keer het verwachte niveau van online activitaties weet te genereren. Het onderzoek van Nielsen, in samenwerking met Outdoor Advertising Association of America (OAAA), laat zien dat Buitenreclame het meest effectieve offline medium is om online activaties te genereren voor Search, Facebook, Twitter en Istagram. 
 
 

Doordat meer tijd buitenshuis wordt doorgebracht, stijgen mobiele zoekopdrachten

Mobile Search neemt toe en wordt steeds belangrijker. 68% van het mobiele gebruik gebeurt terwijl mensen onderweg zijn; dat is het moment waarop merken OOH gebruiken en op zoek zijn naar het beste moment om contact te maken met consumenten. Mensen brengen steeds meer tijd buitenshuis door en hebben daarbij veranderende gewoonten. Zo is er een toenemende mobiele activiteit en een groeiende behoefte voor instant informatie en instant interactie. Dit resulteert in een publiek die is voorbereid op OOH-communicatie die online activiteiten triggert.
 

Buitenreclame verbindt de echte en de online wereld

OOH biedt merken een link tussen mensen in de echte wereld en hun online activiteiten. Bijna de helft van de Amerikaanse volwassenen (46%) hebben in de afgelopen zes maanden wel eens een online zoekmachine gebruikt om meer informatie op te zoeken na het zien van een Buitenreclame-uiting. Ook heeft bijna 40% een Facebookpagina bezocht of een Facebook-bericht gepost na het zien van OOH. 
 
Het onderzoek van Nielsen laat zien dat Buitenreclame, als onderdeel van dezelfde ruimte waarin consumenten een hoge betrokkenheid tonen met search en social media, bij uitstek een stuwende kracht is in het genereren van online activiteit. Marketeers die Buitenreclame opnemen in de mediamix en integreren in de digitale marketingstrategie kunnen voordeel halen uit dit offline-to-online kanaal en zodoende werken aan een krachtiger en meer ‘connected’ consumentenbeleving.