Outreach, het samenwerkingsverband van Nederlandse Buitenreclame-exploitanten, roept merken en bedrijven op de effectiviteit van hun bestedingen tegen het licht te houden en een groter deel van de mediamix te reserveren voor Outdoor. Met de campagne ‘5 seconden tv eraf, 1 week outdoor erbij’ nodigt de OOH-branche partijen uit zelf te ondervinden wat (extra) Buitenreclame-inzet voor hen kan betekenen.
 
Uit onderzoek van Nielsen en het Ehrenberg Bass-instituut blijkt dat het inkorten van commercials geen invloed heeft op het aantal behaalde GRP’s en de effectiviteit. Outreach wil adverteerders met deze campagne laten zien dat het mogelijk is om zonder negatieve gevolgen een commercial in te korten. De gedachte is dat er budget overblijft voor een opvallende, effectieve Buitenreclame-campagne die zorgt voor extra bereik en extra omzetstijging. 
 
Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ik begrijp oprecht niet waarom Buitenreclame in Nederland nog zo’n relatief klein deel van de mediamix beslaat. In het buitenland is dat heel anders. Ook in ons land bewijst het medium keer op keer dat het effectief is en in het huidige medialandschap stapelen de voordelen van Buitenreclame, dat geen last heeft van een weglopende jonge doelgroep en populaire online streamingsdiensten, zich alleen maar op. Met deze campagne willen wij stimuleren dat adverteerders ook eens de hen minder bekende paden bewandelen. Het is toch raar dat de tv-consumptie de laatste jaren volledig op z’n kop staat, maar dat je dit nauwelijks terugziet in de bestedingen van adverteerders en reclame- en mediabureaus? Je verwacht toch dat zij hun doelgroep volgen en meer zichtbaar willen zijn waar die doelgroep is?”
 
Deze campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Outreach en Joe Public en is de komende tijd bij verschillende exploitanten op straat te zien. Kijk voor meer achtergrondinformatie op de website van Outreach