Uit het onderzoek, dat in opdracht van FEPE International is verricht door Future Foundation, blijkt dat 24% van de consumenten Buitenreclame het meest betrouwbare medium vindt. Daarmee duldt Buitenreclame alleen televisie voor zich; dat scoort 28%. Op de derde plek staat print; dat wordt door 22% van de consumenten het meest betrouwbaar genoemd.

Aan het andere uiterste staan de online advertenties. Volgens het onderzoek noemt slechts 3% van de consumenten deze het meest betrouwbaar.

Op de vraag via welk medium reclame het meest bij de mensen blijft hangen, noemt 46% van de 1000 respondenten - uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Turkije,  Brazilië en Zuid-Afrika - televisie; 34% noemt Buitenreclame, 7% print en 4% online.

Iedereen is zich bewust van de kracht van televisie en de groei van de online advertentiemarkt, maar dit grote onderzoek toont aan dat Buitenreclame zelfs in dit digitale tijdperk een krachtig medium is, aangezien het zo hoog gewaardeerd wordt door de consumenten. De groei van digitale Buitenreclame en het toenemende gebruik van Near Field Communication, waardoor consumenten direct de interactie kunnen aangaan met een digitale uiting, zal deze trend alleen maar versterken. John ElleryDirecteur FEPE International

Bron: FEPE International