Geen ander medium dan de digitale buitenreclame biedt adverteerders de mogelijkheid zo snel relevante zichtbaarheid in zulke formaten te verspreiden op A-locaties in de grootste steden van Nederland. Programmatic inzet van digitale buitenreclame is niet alleen een relevante eyecatcher voor iedere doelgroep, het zorgt ook voor zichtbaarheid in relevante context en op zogenaamde micromomenten. Een aanvulling die tegenwoordig niet meer te missen is in een sterke crossmediale campagne.
Als resultaat van dit partnership kunnen adverteerders efficiënt cross mediaal adverteren: de combinatie van best bezochte locaties in Nederland met bijvoorbeeld mobile inzet. Onze unieke integratie met diverse hyperlocal partners maakt het mogelijk verschillende triggers te gebruiken om schermen in te kopen (bijvoorbeeld op basis van het weer). Om vervolgens deze consumenten op een ander scherm weer te retargeten. Dit kan nu maar ook in de komende jaren dankzij ons toekomstbestendige 1st party Identity aanpak. Katja HenneveldSales Director Adform

De samenwerking tussen JCDecaux en Adform is een win-win situatie voor beide partijen. Adverteerders kunnen nu via één platform (Adform) zowel tv, display, mobiel als digitale buitenreclame onderdeel maken van hun media mix in digitale strategieën. Dit helpt adverteerders aan een meer uniforme en zinvolle merkervaring voor de consument.
De voordelen van programmatic trading - precisie, flexibiliteit en meetbaarheid - maken dat Digital Out Of Home niet alleen brand impact, maar ook directe performance realiseert. Adverteerders en bureaus hebben nu een unieke kans om via Adform en andere DSP’s over meerdere kanalen nog effectiever een campagne in te richten. Marc BergersDigital Lead JCDecaux

DOOH is een zeer veelzijdig mediakanaal. Een significante stijging van 47% is waarneembaar in de kortetermijnverkopen1. 74% van de consumenten gaf in een onderzoek van Outsmart & PWC Out Of Home2 aan dat DOOH 'opvallend’ was; terwijl meer dan twee derde van de consumenten het 'boeiend' vond. Bovendien vond 72% van de consumenten dat merken die DOOH gebruiken ‘vooruitstrevend’ zijn; terwijl 52% van de consumenten vond dat merken ‘premium’ zijn.
Digital Out of Home groeit nog steeds sterk in Nederland en wij zijn dan ook trots om dit aan ons brede pakket van digital bereik toe te kunnen voegen voor onze klanten. Als resultaat van deze partnerschip kunnen adverteerders nu nog beter cross mediaal adverteren op ons platform Adform Flow: de combinatie van DOOH met bijvoorbeeld een mobile (hyperlocal) ad of bijvoorbeeld weather targeting via Dynamic Creative Optimization. Katja HenneveldSales Director Adform

1. Bron: IPA Databank case studies 2004-2016 http://www.dailydooh.com/archives/127154
2. Bron: Outsmart & PWC Out of home revenue report 2018 https://www.outsmart.org.uk/news/out-home-reports-growth-43-q4-2017