Op de Kinkerstraat verkoopt Kema Vlees al ruim 30 jaar vers kwaliteitsvlees. Het is een begrip geworden in Amsterdam, vooral na de buitenreclame campagne in de buurt van de winkel. De eigenaar Remco Bosman was de eerste lokale ondernemer die luid van zich liet horen tijdens de eerste lockdown door een buitenreclamecampagne in te zetten. Het doel was dat de hele buurt inkopen bij hem zou gaan doen. Eén voor één werden de beste objecten rondom de winkel uitgekozen, een hele klus maar met resultaat. De hele Kinkerbuurt en zelfs een deel van Oud Zuid wist nu waar hij of zij vlees moest halen, namelijk bij deze lokale slager.
We gaan dit nog een keer doen, dit is fantastisch! We horen mensen erover praten, iedereen is zeer positief. Ook wanneer we zelf de posters zien hangen maakt dit je als ondernemer erg trots. De winkel loopt storm en vooral de vriendelijke en duidelijke communicatie met JCDecaux is fijn, vooral in deze tijd. Remco BosmanEigenaar Kema Vlees
Kema Vlees boekte met campagnes in de weken 21, 22, 37, 43, 48, 51 en 52 zichtbaarheid gedurende de gehele COVID-19 periode. Een prachtige afsluiter in onze mooiste weken, namelijk de kerstweken met een fantastische kerstuiting.

Het Museum Quarter vormt met de drie belangrijkste musea van Nederland (Rijksmuseum, Stedelijk Museum en Van Gogh Museum) een wezenlijk gebied in Amsterdam. Het doel was om zoveel mogelijk bereik en awareness te genereren, in de tijd dat de deuren nog geopend mochten zijn. Op initiatief van coördinator Marketing van de BIZ Museum Quarter werden meerdere buitenreclame campagnes ingezet.
Alle participerende ondernemers waren direct enthousiast over de buitenreclame campagne. Ook stakeholders als de gemeente en Stad & Co zijn erg blij met het initiatief. We zien zeker een vervolg in het nieuwe jaar om nogmaals een samenwerking te starten met JCDecaux. Jacqueline Kleijn The Brand Department
In deze koudere tijden vond ook !WOON, de onafhankelijke stichting voor woon adviezen, het tijd om van zich te laten horen door middel van een lokale impactvolle buitenreclamecampagne. De campagne in week 45 van 150 vakken werd ingezet in Amsterdamse buurten waar sprake was van veel enkelglas bij de huizen. Zo spraken zij bewoners van Amsterdam aan om ze zo aan te sporen over te stappen op dubbelglas. Met deze campagne wilde !WOON met name bewustwording creëren bij de doelgroep.
“Het was heerlijk om groots uit te pakken en onze campagne breed in te zetten. Wij zien de kracht van Buitenreclame zeker in, je kan er niet omheen. De aandacht wordt onbewust naar de posters getrokken en zo ontvingen wij ook leuke reacties van zowel onze collega’s als partners zoals de gemeente. Brenda SerréeCommunicatiemedewerker !WOON