Voor zover bekend is het voor het eerst dat er live dierenwebcams getoond worden via digitale buitenreclame. Met een speciale dierentuin-plattegrond zie je waar je welke dieren kunt bewonderen. De route duurt ongeveer een half uur. Via een QR-code op de schermen kunnen ‘bezoekers’ Diergaarde Blijdorp ook steunen met een Tikkie.
Blijdorp is onlosmakelijk verbonden met de stad Rotterdam. Veel Rotterdammers missen het bezoek aan de Diergaarde. Op deze manier kunnen wij toch even meekijken met de dieren. Een leuk en creatief gebaar voor de Blijdorpfans!Bert WijbengaWethouder
Tijdens de lockdown gaan de kosten voor de verzorging van de dieren en planten gewoon door. Om Blijdorp te steunen bedacht Accenture Interactive dit idee en kreeg buitenreclame-exploitant JCDecaux meteen enthousiast om mee te doen. Nick Maas, creatief bij Accenture Interactive: “Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.” Ook al is de dierentuin fysiek gesloten voor bezoekers, op deze manier kan iedereen toch live de dieren van Diergaarde Blijdorp volgen. De campagne loopt gedurende de gehele voorjaarsvakantie.
We vinden het natuurlijk jammer dat we al een tijd geen bezoekers hebben kunnen ontvangen. Hoe leuk dat iedereen op deze manier toch een deel van onze dieren kan ontmoeten. Het is hartverwarmend om te zien dat verschillende partijen uit onverwachte hoek samenwerken om Blijdorp en onze fans zo een hart onder de riem te steken.Erik ZevenbergenDirecteur van Diergaarde Blijdorp
Download de plattegrond op diergaardeblijdorp.nl/livediereninRotterdam. De plattegrond zie je ook op de betreffende digitale displays voorbijkomen. Uiteraard gelden de normale coronamaatregelen: kom niet allemaal tegelijk en houd 1.5 meter afstand.
De live-streams in de binnenstad zijn mogelijk gemaakt door Accenture, JCDecaux, Stichting BvdZorg, BlueSecurity en Capturetech.