Digitale buitenreclame brengt meer mogelijkheden op straat. Om zoveel mogelijk uit dit medium te halen, heeft JCDecaux het zogenoemde Digilab opgericht. De afdeling spitst zich toe op het creëren en bewerken van digitale dynamische HTML 5 content en helpt adverteerders gebruik te maken van onder meer data-feeds. Dergelijke feeds maken het mogelijk in campagnes continu de nieuwst beschikbare informatie te tonen op straat, zoals het laatste nieuws van AD.

Net als Het Parool dat in Amsterdam het nieuws verspreid, voorziet het AD vanaf nu elke ochtend- en avondspits de steden Rotterdam en Den Haag van de belangrijkste headlines. Zowel lokaal als nationaal nieuws wordt op alle Digitale Metropole en Avenue displays getoond. Met continue de nieuwst beschikbare informatie op de schermen, sluit de content goed aan op de actuele belevingswereld van het publiek. JCDecaux is blij met de voortzetting van de contentsamenwerking met DPG Media. Het verspreiden van het laatste nieuws in de steden staat mooi in lijn met de missie van JCDecaux: de leefbaarheid in steden vergroten.
Nadat we content samenwerking in Amsterdam succesvol hebben opgezet met Het Parool kon het natuurlijk niet uitblijven dat we deze samenwerking zouden uitbreiden, zeker gezien het snelgroeiende aantal schermen van JCDecaux in Rotterdam en Den Haag. Ik ben dan ook trots dat de nieuwsvoorziening van AD vanaf nu te zien is in deze steden. Samen met de redacties van AD Rotterdams Dagblad en AD Haagse Courant zorgen we voor een mix van actueel en relevant nieuws uit Nederland en de regio. Op deze manier voorzien we de inwoners en bezoekers van Rotterdam en Den Haag op een laagdrempelige manier van het belangrijkste nieuws van de dag. Robin HoolwerfManager Campagnes bij DPG Media
Het nieuws is dagelijks van 07:00 uur tot 10:00 uur en van 17:00 uur tot 19:00 uur te volgen.