Digitale buitenreclame wordt dan wel ‘reclame’ genoemd, maar de digitale Mupi’s van JCDecaux brengen meer dan dat. Jean-Claude Decaux heeft al vanaf de plaatsing van de eerste Mupi gedacht aan een meerwaarde voor de stad: een stadsplattegrond. Door de jaren heen bieden Mupi’s uitkomst voor steeds meer stadsinformatie. Denk aan regel- en wetgeving, maar ook aan live NL- en Amber Alerts via het digitale Mupi-netwerk Métropole. Vanaf vandaag is daar infotainment aan toegevoegd in de vorm van een unieke samenwerking tussen JCDecaux en cartoonist Toon van Driel!
 
Mijn City Birds zijn de uiterst positieve ambassadeurs van steden. Vanuit hun birdview weten ze alles wat er leeft in hun mooie stad. Toon van Driel Nederlands bekendste striptekenaar

Van Driel heeft voor de drie grootste steden van Nederland op de stad toegesneden karakters ontworpen die in de digitale Mupi’s zorgen voor infotainment voor het publiek. In Rotterdam brengt Rien 010, de zeemeeuw, het laatste nieuw, van havenberichten tot het welbezochte zomerfestival. Max Mokum is de Amsterdamse stadsvogel, een halsbandparkiet, welke Amsterdammer kent ‘m niet! En in Den Haag brengt Kees Hagenees, de ooievaar, iedereen in de stad vanuit de hoogte op de hoogte.
 
De stadsvogels van Toon op onze digitale Mupi’s bezorgen de bevolking in de 3 grootste steden van ons land elke dag een glimlach. Iets dat perfect past in de missie van ons bedrijf ‘het vergroten van de leefbaarheid in steden’. Daarnaast zorgen zij ervoor dat consumenten met nog meer aandacht naar onze Mupi’s kijken en daar profiteren onze adverteerders dan weer van. Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux