JCDecaux introduceert een digitaal supermarktnetwerk in de drie grootste steden van Nederland, voor optimale exposure op straat. Ruim 200 schermen werden voor Swapphone in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag ingezet in een campagneperiode van 22 april tot en met 28 april. Op Koningsdag zelf ‘swapten’ de uitingen op de schermen voor een dag naar een oranje-variant van de uiting. Dat de campagne een succes was, heeft Swapphone wel kunnen stellen. Zij merkten een stijging van 32% op in hun websiteverkeer ten opzichte van de week hiervoor zonder digitale buitenreclame. En na enkele dagen werden ook meer bestellingen opgemerkt. Een mooi resultaat door middel van de reclame op straat!

Wat ook geholpen heeft is de social retargeting. JCDecaux voorziet adverteerders van de X&Y-coördinaten van de schermen. Wanneer iemand langs de uiting van Swapphone liep, werd dit opgepakt door social media en kregen zij als gesponsorde post opnieuw de uiting te zien op hun mobiele telefoon. De kracht van herhaling.