Deze fictieve campagne en het daarbij horende onderzoek van Mindshare toont feilloos aan dat radio en outdoor elkaar uitstekend aanvullen. Wat we eerder al goed konden beargumenteren, wordt nu ondersteund door harde feiten waar adverteerders en hun adviseurs plannen op kunnen baseren en successen mee kunnen behalen.Rob BeijersbergenVerkoopdirecteur Qmusic
De communicatieve en commerciële kracht van de gecombineerde inzet van buitenreclame en radio is ongeëvenaard: met een abricampagne zorg je in een week tijd voor een enorme bekendheid, die door radio wordt versterkt. De case met de Plankton Pannenkoek bewijst dit maar weer eens, want in 1 week een merkbekendheid geven van 9% aan een product dat niemand kent en dat nergens te koop is, is echt jaloersmakend.Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux
Plankton Pannenkoek Feiten & Resultaten
Inzet:
- Nationaal Abri-netwerk in 35 steden: 2.000 vakken analoog
- Digital Out Of Home: 270 digitale Mupi's + 6 groot formaat (Avenue)
- 70 radiocommercials (162 GRPs in doelgroep 20-49 jaar)
- Campagne herkenning: 39% (bij contact zowel Radio als OOH: 52%)
- Boodschap herkenning: 30% (bij contact met zowel Radio als OOH: 43%)
- Geholpen merkbekendheid: 9% (bij contact met zowel Radio als OOH: 16%)
- Website bezoek www.planktonpannenkoek.nl (uniek): 30.000+ personen
- Het merendeel (77%) van de website bezoeken is uitgevoerd op mobiele apparaten of tablets (op weekdagen 73%, in het weekend 94%)