Lastig om als beginnend ondernemer online contact te maken met je doelgroep? Google biedt ondernemers nu gratis coaching in online marketing en opent daarom een tijdelijke Digitale Werkplaats in hartje Amsterdam. De online-gigant wijst geïnteresseerden de weg naar de workshops niet alleen online, maar ook met Buitenreclamecampagne!
 
De Google Werkplaats-Abri op de Weteringschans wijst voorbijgangers de weg naar de nabijgelegen workshop-hotspot. Een niet te missen 3D-signing op het dak geeft met een opvallende pijl de richting van de werkplaats aan. Op de achterwand van de Abri prijkt een bestickering met het kenmerkende beeld van Amsterdamse grachtenpanden, begeleid door de uitnodiging voor gratis coaching. 
 
De werkplaats bevindt zich in een grachtenpand aan de Prinsengracht waar ondernemers en studenten dagelijks workshops kunnen volgen om hun digitale vaardigheden te verbeteren.

Naast deze Buitenreclame-Special zet Google ook een lokale Abri-campagne in gericht op het centrum van Amsterdam in combinatie met een Total View Tram.
 
Het is mooi om te zien dat bij deze campagne de offline mediumtypen online kunnen aanvullen en versterken. Als twee marktleiders in hun segment, Online en Out of Home, samenwerken voor een sterke campagne, zegt dat meer dan duizend woorden. Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux Nederland
Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking van Google, Bureau voor Reuring, SABMedia, De Media Balie en JCDecaux en is tot en met eind oktober te zien bij halte Spiegelgracht op de Weteringschans in Amsterdam. De werkplaats is tijdelijk en blijft tot eind van het jaar geopend. Inschrijven voor een workshop of persoonlijk advies op via g.co/digitalewerkplaats.