Big Brothers Big Sisters of Rotterdam, ook bekend als BBBSR, heeft als doel  het totstandbrengen en begeleiden van succesvolle mentorrelaties voor kwetsbare kinderen en jongeren in Rotterdam (5 tot 18 jaar) die dat nodig hebben. Het betreft kinderen en jongeren uit risicogezinnen en achterstandsituaties, bij wie een aandachttekort dreigt. Dit doen zij met behulp van begeleide een-op-een mentorrelaties door vrijwilligers waarbij de mentor als rolmodel fungeert. Voorheen bleek het telkens lastig om met voldoende vrijwilligers bij aanvang schooljaar te kunnen starten. Totdat zij de kracht van Buitenreclame ontdekten.

We spraken Vanessa Bronkhorst, directeur van BBBS Rotterdam, over de resultaten die zij nu al merken sinds het inzetten van de Buitenreclame. Vanaf augustus tot en met eind deze maand zijn er 600 posters op A3-formaat te vinden in de metro's van Rotterdam. Voor deze verspreiding werden drie verschillende posters ontworpen met een QR-code. De campagne is nog steeds gaande en er zijn nu al meer dan 250 unieke scans via de posters gemeten, wat nog steeds verder oploopt. Gedurende deze vrijwilligers campagne is er alleen Buitenreclame ingezet. Het is de eerste poster campagne die Big Brothers Big Sisters in samenwerking met JCDecaux opzet en direct een groot succes!
 
Voorheen was het altijd lastig om op tijd voldoende mentoren te vinden voor ons school-based programma. Dankzij de campagne konden wij nu direct bij aanvang schooljaar 2018/2019 met voldoende mentoren starten. Door deze extra naamsbekendheid hebben ook meer vrijwilligers dan in andere jaren zich aangemeld voor ons community-based programma. Een enorm succes! Wij hopen in de zomer van volgend jaar weer op deze manier naamsbekendheid te mogen creëren samen met JCDecaux aan onze zijde. Vanessa BronkhorstDirecteur BBBS Rotterdam
Het is altijd fijn wanneer een klant de gewenste resultaten behaalt. Dat alle kinderen van het BBBSR school-based programma 2018/2019 nu gelijk bij aanvang schooljaar een mentor konden krijgen is een groot succes. Wij hopen dat de aangemelde vrijwilligers snel aanvoelen als een grotere broer of zus die het zo nodige extra steuntje en support kunnen geven.