De vastenmaand ramadan is voor velen al zwaar genoeg. Om dan op straat ook nog overal aantrekkelijke maaltijden te zien, kan in deze periode een extra uitdaging vormen. Restaurantketen Halal Fried Chicken en reclamebureau Etcetera besloten hier specifieke aandacht aan te schenken en zich solidair op te stellen. In de Buitenreclamecampagne bij JCDecaux maken zij daarom gebruik van posters met een speciaal dag/nacht-effect: op de uiting in de Abri's en Mupi's is de maaltijd hierdoor alleen te zien na zonsondergang!

Om dit effect te bereiken is gebruikgemaakt van een afwijkend drukproces en speciale inkt. Overdag blijft hierdoor een groot deel van de poster blanco, maar zodra de zonsondergang is begonnen en de verlichting van de objecten aangaat, licht een heerlijke maaltijd van Halal Fried Chicken op. En die is natuurlijk te bestellen voor de iftar van die avond!

Deze ramadan-campagne met dag/nacht-effect is het resultaat van een samenwerking tussen Halal Fried Chicken, Etcetera en JCDecaux en is in Amsterdam (onder meer rond de Burgemeester de Vlugtlaan in West) en Rotterdam (Nieuwe Binnenweg) te zien tot en met 7 juni.