Riezebos lanceerde zijn nieuwe boek toen de COVID-19 crisis startte in Nederland. Amicita, ofwel: vriendschap, is de titel van zijn boek en neemt je mee op een unieke reis van deze kunstenaar over de wereld. Iedere foto die hij heeft geschoten vertelt een eigen verhaal. Toch hebben alle beelden één ding met elkaar gemeen: het geheel staat in het teken van vriendschap.

In de week van zijn lancering liet hij vier verschillende artistieke uitingen van zijn boek printen in Abri-formaat om zijn gewenste doelgroep te bereiken. Zo werd Amsterdam Centrum een week lang verrijkt met zijn kunst. Vooral in de tijd van COVID-19 vrolijkte zijn beelden van kunst, vriendschap en wijn het straatbeeld op. Riezebos gaf het goede voorbeeld: blijf thuis, open een fles wijn en geniet van goede vriendschappen (al is dit via facetime).
 
​​​​​​​Kunst op straat, ik vond dit heel bijzonder om te zien. Helemaal in de tijd waar COVID-19 net ons land binnendrong en maatregelen werden genomen, kwam de kunst over vriendschap als geroepen. Riezebos fleurde het straatbeeld op en gaf de burger moed. Graag proost ik met een bijzondere wijn op deze fijne samenwerking!   Sandy JanninkAccountmanager JCDecaux
Riezebos is er zelf ook van overtuigd dat de posters een leuke bijdrage gaven aan het stadsbeeld. Het was de eerste keer dat hij een buitenreclame campagne inkocht en het is hem zeker bevallen. Twee verschillende fotografen hebben zijn kunst in alle Abri’s vastgelegd. Zijn keuze viel op JCDecaux wegens de professionaliteit van het bedrijf en relevantie in de aangeboden locaties. Tevens geeft Riezebos aan het fijn te vinden dat er na de campagne nog aandacht is voor reflectie.
 
Al ben ik zelf doorgaans gecharmeerd van het continuerend verkennen van verschillende instrumenten en methoden, heeft deze campagne in het stadsbeeld mij blij verrast waardoor een volgende boeking zeker tot de mogelijkheden behoort. De leuke reacties uit verschillende hoeken onderstrepen dit. Peter RiezebosKunstenaar
De campagne had als doel zijn nieuwe boek onder de aandacht te brengen door middel van artistieke reclame-uitingen. Deze doelstelling beschouwt Riezebos als “zeer zeker behaald”. Hij kreeg diverse leuke reacties en beaamt dat de aanwezigheid van de posters door het centrum van Amsterdam ongetwijfeld een indruk hebben achtergelaten. Concrete resultaten zijn lastig te benoemen, maar dat vindt hij in zijn traject ook minder relevant.
 
​​​​​​​