Om dat te realiseren is een publieke brainstormsessie gehouden. Hierbij konden klanten online hun wensen voor de heropening communiceren naar de winkel. Per stadsdeel is vervolgens gekeken wat deze wensen zijn, waardoor klanten binnenkort een op maat gemaakte winkel in hun buurt kunnen bezoeken.

De campagne heeft veel mooie input opgeleverd. Zo is onder meer gebleken dat klanten graag voor reparaties of vintagekleding bij de winkel terecht willen kunnen, en dat er een behoefte is om kleding te kunnen ‘customizen’. H&M heeft dit meegenomen, en gaat deze diensten aanbieden na de herinrichting van de filialen.

De grote brainstorm was een briljante manier om een connectie te maken met de klant. H&M heeft ervoor gezorgd dat mensen zich gehoord voelen, en dat ze straks een bijzondere ervaring beleven in de winkel.

Om iedereen op de hoogte te brengen van de aanstaande heropening, is in samenwerking met JCDecaux een grote buitenreclame campagne opgezet. Hiervoor is alles uit de kast gehaald: Total View Trams, Veerboten, Spectaculars en natuurlijk onze advertentienetwerken in de stad.

Met onze trams en pont benadrukt H&M dat de klant voor hen centraal staat. Op de voertuigen zijn foto’s te zien van de klanten die mee hebben gewerkt aan de heropening, met daaronder hun inbreng. Ook is er een speciale abri van H&M te bewonderen in het centrum van Amsterdam.

Bij het Magna Plaza, op loopafstand van de flagshipstore, is een van onze abri’s omgetoverd tot ‘H&M Photo Booth’. Hier kunnen bezoekers op een groot touchscreen een selfie maken. Wie een selfie heeft genomen, maakt kans op een giftcard. Door de QR-code op de display te scannen, kun je je selfie bekijken en erachter komen of je een prijs hebt gewonnen.

Een mooie creatie van Boomerang Agency, en we zijn trots op het resultaat! Bekijk hieronder de campagnevideo: