Buitenreclame-exploitant JCDecaux heeft zijn digitale Mupi-netwerk Métropole uitgebreid naar Utrecht. Op de centraal gelegen Stadhuisbrug staat sinds deze week een digitaal object, dat nu officieel in gebruik is genomen. Mogelijk volgen later, net als in Amsterdam en Rotterdam, ook in Utrecht meer digitale Mupi’s.

De Stadhuisbrug bevindt zich midden in het centrum van Utrecht, met om de hoek het de drukbezochte Oudegracht en de populaire winkelstraat Oudkerkhof.
 
Met dit object zetten we in de Domstad de eerste stappen op het gebied van digitale Buitenreclame, midden op straat, in de open lucht. Utrecht is de op drie na grootste stad van Nederland. Een met veel studenten, dus een jonge stad bovendien. Utrecht is daarmee een zeer belangrijk focuspunt voor adverteerders en JCDecaux biedt hun daarom graag ook hier zichtbaarheid op het hoogstaande digitale platform dat ons netwerk Métropole is. Bart de Vries Commercieel Directeur JCDecaux Nederland
 
Eind afgelopen jaar presenteerde JCDecaux als eerste speler op de Nederlandse markt een digitaal netwerk op straat, middenin het centrum van Amsterdam en Rotterdam. De Mupi Métropole beschikt over een 84 inch digitaal lcd-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar. Het DOOH-netwerk van JCDecaux maakt het onder meer eenvoudig om een uiting aan te passen en ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds een andere uiting te tonen.