Cyclocity, de selfservice fietsverhuurdienst van JCDecaux, heeft in Frankrijk voor het derde opeenvolgende jaar de prijs gewonnen voor de beste klantenservice. Het gaat om de Customer Service of the Year Award in de categorie Individual passenger transport.

De prijs is een erkenning voor de betrokkenheid en de professionaliteit van de medewerkers van de afdeling Klantrelaties, die dagelijks de kernwaarden van JCDecaux uitdragen. In een periode van tien weken, van mei tot en met juli 2017, hebben mystery guests 215 keer op verschillende wijzen, onder meer per telefoon, per mail en via social media, contact gezocht met Cyclocity.

Het Customer Relations Centre van Cycocity, die deze award als eerste voor drie keer op rij weet te winnen, behaalde voornamelijk goede resultaten op het gebied van relationele vaardigheden, beschikbaarheid en de kwaliteit van de geboden reacties.

De afdeling Klantenrelaties van Cyclocity is opgericht in 2005, met de lancering van de fietsservice Vélo’v in Lyon, het eerste selfservice fietsverhuursysteem in Frankrijk. JCDecaux koos ervoor om de klantenservice volledig in eigen beheer uit te voeren, de afdeling te stationeren in Frankrijk en te investeren in de dienstverlening. Sinds 2007 zijn de activiteiten voornamelijk gericht op Vélib’, de fietsverhuurservice in Parijs, waarvan de overeenkomst eindigt per 31 december 2017. De afdeling is 7 dagen per week geopend en heeft op jaarbasis zo’n 600.000 klantcontacten.
 
Het selfservice fietsverhuursysteem van JCDecaux heeft sinds de oprichting wereldwijd meer dan 627 miljoen reizen verzorgd.