JCDecaux SA, wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame en stadsmeubilair, heeft op de global nieuwspagina de jaarcijfers over 2018 bekend gemaakt. In totaal is er een omzetgroei gerealiseerd van wel 3,6%. Dit is een grotere groei in vergelijking met vorig jaar. In 2017 realiseerde JCDecaux een groei van 3,47 miljard euro, wat uiteraard ook een prachtige groei is, alleen over 2018 kunnen we met trots zeggen dat de omzet in totaal op wel 3,62 miljard euro staat.

De organische omzetgroei is ook toegenomen ten opzichte van voorgaande jaren. In 2017 was deze groei 3,2% tegenover de groei in 2018 van wel 5,2%. Blijkt maar weer dat Buitenreclame een populair en effectief medium is, het enige overgebleven massamedium. Andere media hebben te kampen met weglopende jonge doelgroepen, kelderende oplagecijfers, adblockers en fake clicks door bots. Reclame wordt steeds minder gewaardeerd, maar uit diverse onderzoeken blijkt dat veel mensen Buitenreclame leuk, inspirerend en betrouwbaar vinden. Het medium is een alom geaccepteerd onderdeel van het straatbeeld.

Het vierde kwartaal heeft een plus van wel meer dan het dubbele ten opzichte van vorig jaar. De JCDecaux groep heeft een plus van 8,1% genoteerd over 2018. In 2017 was dit een plus van 3,6%. Met deze vooruitgang hebben we goede hoop voor dit eerste kwartaal van het nieuwe jaar. De totale omzet raakte in Q4 van 2018 de 1,11 miljard euro, we zijn benieuwd naar de resultaten die 2019 zullen brengen. 

Lees voor meer informatie over de omzet op het gebied van stadsmeubilair, Billboards en transport en een reactie van Jean-François Decaux, Co-CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur, HIER het volledige persbericht.