Met het gloednieuwe digitale Mupi-netwerk Métropole biedt JCDecaux adverteerders de mogelijkheid het publiek in Amsterdam en Rotterdam op straat aan te spreken met dynamische content. Voor ondersteuning bij de creatie van deze content heeft de Buitenreclame-exploitant nu het zogenoemde Digilab.

Deze afdeling spitst zich toe op het creëren en bewerken van digitale dynamische flash-content en helpt adverteerders bij het programmeren van bijvoorbeeld rss-feeds. Dergelijke feeds maken het mogelijk in campagnes continu de nieuwst beschikbare informatie te tonen op straat en bijvoorbeeld twitterfeeds, actuele prijzen of aangepaste aanbiedingen te laten zien.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Veel adverteerders en reclamebureaus zijn enorm positief over dit nieuwe digitale medium, maar hebben er weinig of geen ervaring mee. Métropole is in Nederland immers uniek. Daarom hebben wij een aparte afdeling opgericht die adviseert en helpt bij de creatie van digitale uitingen. Zo hebben we bijvoorbeeld Nespresso en de gemeente Amsterdam en Rotterdam al ondersteund bij het maken van hun content voor het Métropole-netwerk. Onlangs lanceerden we ook al Creaction, een programma waarin adverteerders Buitenreclameposters in een virtuele wereld kunnen beoordelen op effectiviteit en desgewenst live kunnen optimaliseren. Met het Digilab als nieuwe aanwinst, biedt JCDecaux nu dus hulp bij het creëren van traditionele Buitenreclameposters, trambestickering én digitale content. “
 
Met het Digilab als nieuwe aanwinst, biedt JCDecaux nu hulp bij het creëren van traditionele Buitenreclameposters, trambestickering én digitale content. Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux Nederland