Een goede impressie krijgen van een Buitenreclamecampagne voordat deze live op straat te zien is, is voortaan een kwestie van een paar muisklikken. Met de nieuwe online Campaign Simulator van JCDecaux kunnen adverteerders zelf snel een uiting uploaden en van diverse afstanden beoordelen hoe de campagne tot haar recht komt in het straatbeeld.

De Campaign Simulator werkt intuïtief en is eenvoudig te gebruiken. Allereerst kies je als gebruiker het OOH-type dat je wilt testen. De keuze bestaat uit Abri´s, Mupi´s, Métropole (vooralsnog alleen still) en Billboards. Vervolgens kun je een specifieke locatie kiezen en de uiting uploaden en waar nodig aanpassen of rechtzetten. Daarna verricht de simulator al het denkwerk om je vervolgens het resultaat te tonen. Dit is te bekijken van diverse afstanden in een wisselend straatbeeld. Tot slot is het resultaat te downloaden of gemakkelijk te delen met collega´s via een share-button.
 
Buitenreclameposters worden met veel zorg samengesteld. Wij begrijpen daarom als geen ander dat veel adverteerders daarom graag vooraf een beeld willen hebben van hoe hun uiting er uitziet in het straatbeeld. Met deze nieuwe online tool is dit voor iedereen een fluitje van een cent. Of het nou gaat om een impressie van jouw poster in een Abri, Mupi of Billboard; je hebt binnen een minuut resultaat en kunt ervoor kiezen de uiting van verschillende afstanden te bekijken. Deze online Campaign Simulator is een aanwinst voor onze website en een handige service voor adverteerders die snel zelf hun campagne willen visualiseren.” Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux Nederland

JCDecaux beschikt ook over de postertest Creaction; een virtuele wereld waarin het mogelijk is je te bewegen in het straatbeeld en uitingen te beoordelen op onder meer opvallendheid en leesbaarheid. Tijdens een gezamenlijke livesessie is het mogelijk een uiting te optimaliseren en real time aan te passen om zo meerdere varianten met elkaar te vergelijken. 

Zelf de nieuwe online Campaign Simulator gebruiken? Dat kan HIER.