Een relatie, sportvrienden, maten om mee naar de kroeg te gaan of familieleden die je bellen op je verjaardag; niet iedereen heeft een fijn sociaal netwerk waarmee je leuke dingen kunt doen of waarop je kunt terugvallen voor hulp. Sterker nog, in Nederland voelen honderdduizenden mensen zich eenzaam! 

Humanitas Amsterdam wil dit probleem aanpakken en zoekt daarom tijdens de Week tegen Eenzaamheid naar 150 vrijwilligers die zich ook willen inzetten tegen eenzaamheid. Dit kan door eenzame mensen een luisterend oor te bieden, hen te activeren en weer mee te laten doen. Buitenreclame-exploitant JCDecaux ondersteunt dit sympathieke initiatief door Buitenreclameruimte beschikbaar te stellen op zijn digitale netwerk Métropole en het digitale groot formaat display Avenue in Amsterdam. 

Humanitas is een maatschappelijk georiënteerde organisatie die op diverse vlakken behulpzame mensen ondersteunt. Zo helpt Humanitas onder meer met thuisadministratie, organiseert het vriendschappelijke huisbezoeken, biedt het hulp bij huisartsenbezoek en stimuleert het jongeren om te sporten en te bewegen. 

De Week tegen Eenzaamheid is van 27 oktober tot en met 6 oktober.