Onderhoudsmedewerkers van JCDecaux zijn afgelopen vrijdag tijdens een grote schoonmaakdag Rotterdam in getrokken en hebben het stadsmeubilair in de Maasstad een grondige poetsbeurt gegeven.
 
JCDecaux won onlangs de aanbesteding voor exploitatie van alle Buitenreclame-objecten die in bezit zijn van vervoerbedrijf RET. Om de concessie en de zomer goed en fris te starten, organiseerde JCDecaux, dat zowel in Nederland als wereldwijd marktleider is in stadsmeubilair en Buitenreclame, een grote schoonmaakdag. Het bedrijf verzamelde onderhoudsmedewerkers uit het hele land om de Rotterdamse Abri's bij bus- en tramhaltes en alle metropanelen te reinigen. Daarbij gingen de onderhoudsteams grondig te werk: zij maakten niet alleen het glaswerk van de objecten schoon, ook zittingen, daken en haltetijdenborden zijn meegenomen en natuurlijk zijn ook zwerfafval en onkruid verwijderd.
 
Wij hanteren wereldwijd een onderhoudsniveau van de hoogste standaard om een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid in steden. Dit willen wij vanzelfsprekend ook in Rotterdam doorvoeren en daarom hebben wij deze dag al onze onderhoudsmedewerkers uit het hele land bijeengeroepen om de Abri's en metropanelen van de RET een flinke schoonmaakbeurt te geven. Het straatbeeld oogt direct frisser voor de inwoners en bezoekers en tegelijkertijd dragen de schone wachtvoorzieningen en frames op de metrostations bij aan een prettigere reizigerservaring. René Witzel Algemeen Directeur JCDecaux Nederland

 
Binnenkort opent JCDecaux ook een regiodepot in Rotterdam om de stad en de omliggende steden nog beter en sneller van dienst te kunnen zijn. JCDecaux breidt met de concessie van RET zijn Buitenreclame-porfolio in Rotterdam flink uit. Bovenop de (digitale) vrijstaande reclamepanelen die het bedrijf al tot zijn beschikking had, exploiteert het nu ook alle Abri's, trams, bussen, panelen in het metronetwerk en A3-frames in het ov.