Met de ambitie om één van de top 5 digitale spelers in de wereld te worden en high impact premium displays op de beste locaties in de grootste steden van Nederland, introduceert JCDecaux een platform voor zowel het plannen als het meten van de effectiviteit van campagnes op straat. In een dynamische markt waarin play -on-demand verwacht wordt, past de samenwerking met Adsquare perfect.

Deze samenwerking omvat een media planningsplatform genaamd ‘Out Of Home Planner’ en een tool voor het meten van campagnes  ‘Adsquare Measurement’. De dataoplossingen, aangeboden door Adsquare garanderen brand safety, zijn van hoge kwaliteit en wereldwijde toegankelijkheid. De database, die bestaat uit meer dan 250 datasets , bevordert zowel de mediaplanning op doelgroepniveau en daarmee de effectiviteit van campagnes. Het platform is beschikbaar voor het totale productaanbod van JCDecaux, analoog en digitaal.
 
We zijn trots op de sterke samenwerking met Adsquare. In Duitsland heeft deze haar waarde al ruimschoots bewezen, waardoor we overtuigd werden om dit wereldwijd uit te rollen. Dankzij dit partnership bieden we nu een uniek mediaplanningsplatform voor alle markten. Verder omvat de samenwerking een tool die helpt om campagnes te meten, gebaseerd op de vooraf bepaalde target group. Het helpt ons in het streven naar een meer globale denkwijze in combinatie met lokale initiatieven. Jean-Charles DecauxCo-Chief Executive Officer of JCDecaux

De exclusieve samenwerking met Adsquare maakt het bijvoorbeeld mogelijk om gedurende deze zonnige dagen de hardloop-doelgroep, of huiseigenaren waar zonnepanelen interessant voor zijn, gerichter te bereiken. Dit aan de hand van demografische gegevens, relevante interesses, gebruik van apps of recente bestellingen bij een specifieke winkel. Zo kunnen adverteerders bij JCDecaux nu profiteren van de massamediale kracht van Buitenreclame in combinatie met unieke targeting mogelijkheden.