Van oorsprong levert JCDecaux al stadsmeubilair om de leefbaarheid in steden te vergroten. Vanuit die gedachte is het bedrijf ontstaan. Oprichter Jean Claude Decaux bedacht het bushokje zodat de reiziger beschut tegen de regen op de bus zou kunnen wachten. In 1964 sluit Decaux een contract, met de gemeente Lyon komt hij overeen om veertig bushokjes te plaatsen. Hij hoeft er niets voor terug te hebben, behalve de voorwaarde om reclame te tonen in het bushokje. Naast deze sympathieke ontstaansreden, zet het bedrijf zich als marktleider al jaren in voor een meest duurzame manier van ondernemen. De aansluiting bij Change Inc. is daarom ook een logische stap.
Decaux ontzorgde de burger en de gemeente, in ruil voor het exploiteren van de gecreëerde reclameruimte. Onze missie is hetzelfde als in 1964: het vergroten van de leefbaarheid in steden. Hannelore Majoor, algemeen directeur JCDecaux Nederland
Change Inc. is het veranderingsplatform voor het bedrijfsleven van morgen. Er wordt nauw samengewerkt met bedrijven waar verandering niet een punt op de agenda is, maar het nieuwe businessmodel. Het idee is om met deze samenwerking de nieuwe economie in versneld tempo steeds dichterbij te laten komen. “Morgen wordt vandaag bedacht”, luidt de missie.

JCDecaux is dit jaar hard getroffen door de coronacrisis, maar aan de waarden van het familiebedrijf wordt niet getornd. Hoe zwaar de tijd ook is, de strategie staat nog pal overeind. Duurzame ontwikkeling, een kernelement van de strategie, stelt JCDecaux in staat te anticiperen op veranderingen en vormt een belangrijke motor voor groei en innovatie. De verduurzaming van de eigen bedrijfsvoering wordt onverdroten voortgezet. In Nederland draait JCDecaux al volledig op duurzame energie, volgend jaar moet dat wereldwijd het geval zijn. Op onze pagina ‘duurzaamheid’ vind je alle informatie over onze duurzame initiatieven.
Met duurzame innovaties geven we antwoord op stedelijke vraagstukken. Hannelore Majoor, algemeen directeur JCDecaux Nederland