Radiostations SLAM! en 100% NL zien marktaandeel fors stijgen door Buitenreclame

“Ik geloof heilig in de kracht van Buitenreclame. Buitenreclame werkt!” Was getekend, Carlo de Boer, Algemeen Directeur van RadioCorp. Dat is dan ook waarom de kleurrijke affiches van SLAM! en de dj’s van 100% NL de laatste tijd regelmatig opvallen in het straatbeeld. Moederbedrijf RadioCorp heeft de marketingstrategie voor deze radiostations gewijzigd en zet daarbij met nieuwe huisstijlen en nieuwe campagnes voornamelijk in op Buitenreclame in de grote steden, exclusief bij JCDecaux. Het resultaat: fors stijgende luistercijfers voor beide stations, stelt Carlo de Boer. "Ik ben er absoluut van overtuigd dat Buitenreclame bijdraagt aan deze resultaten."

Lees HIER het volledige interview met Carlo de Boer.

Ik geloof heilig in de kracht van Buitenreclame. Buitenreclame werkt! Iedereen komt immers buiten! Carlo de BoerAlgemeen Directeur, RadioCorp

 

JCDecaux introduceert Total View Veerpont in Amsterdam

Vervoersreclame kiest het ruime sop: adverteerders kunnen voortaan de veerpont tussen Amsterdam CS en Noord inzetten voor volledige bestickering. Buitenreclame-exploitant JCDecaux en ov-bedrijf GVB tillen hiermee hun overeenkomst naar een volgend niveau. De twee partijen werken reeds samen op het gebied van trambestickering in Amsterdam. De Total View Veerpont is een pilot tot april 2018 en is te boeken in campagnes van 8 weken.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Dit is een ontzettend mooie uitbreiding van ons Amsterdamse media-aanbod. Een groot deel van de inwoners van de stad woont in Noord en maakt dagelijks meerdere keren gebruik van dit traject. Bovendien vinden in dit stadsdeel ook steeds meer culturele activiteiten plaats. De campagnes hebben vanwege hun afwijkende vorm een enorm verrassingseffect en daarmee verwachten we een flinke impact. Dagelijks gebruiken zo’n 55.000 mensen de pont, die allemaal hun blik op het vaartuig richten als hij eraan komt. Dit mediumtype biedt adverteerders een fantastische mogelijkheid om Abri-campagnes uit te breiden en reizigers die onderweg naar de pont affiches tegenkomen nogmaals aan te spreken met een enorme uiting.“

De Total View Veerpont biedt adverteerders een fantastische mogelijkheid om Abri-campagnes uit te breiden en reizigers die onderweg naar de pont affiches tegenkomen nogmaals aan te spreken met een enorme uiting. Bart de VriesCommercieel Directeur JCDecaux Nederland
 
 

JCDecaux Groep groeit in eerste half jaar van 2017 met 1,5%

JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC), wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame en stadsmeubilair, heeft het eerste half jaar van 2017 afgesloten met een groei van 1,5% (waarvan 0,4% organisch). De omzet in die periode komt daarmee op 1,64 miljard euro tegen een omzet van 1,61 miljard euro in de eerste zes maanden van 2016.

Het tweede kwartaal sloot JCDecaux af met een groei van 1,7%, met een omzet van 883,8 miljoen euro. De organische groei is het tweede kwartaal steeg met 1,5% ten opzichte van het tweede kwartaal een jaar eerder.
JCDecaux verwacht voor het derde kwartaal een organische groei van rond de 3%.
 
Lees voor meer informatie over de halfjaarcijfers van JCDecaux en een toelichting over de deelsectoren straatmeubilair, transport en Billboards het volledige persbericht
 

Lipton stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s 

Met een Green Wall van gerecycled plastic op Buitenreclame-Mupi´s brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen: ´TASTE GREEN, FEEL GOOD.’

De Special bestaat uit een Green Wall, gemaakt van gerecylced plastic dat is aangebracht op vijf Mupi´s in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De Green Wall toont kleurrijke begroeiing en diverse vruchten en bloemen en nodigt voorbijgangers met de tekst ´TASTE GREEN, FEEL GOOD´ uit Lipton Ice Tea Green te drinken. De Green Wall is tegelijkertijd te zien met een landelijke Buitenreclame-campagne en Total View Trams in Amsterdam en Rotterdam. 

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Unilever, Mindshare, Kinetic, True Ideas en JCDecaux en is tot en met 23 augustus op straat te zien. 
  

Homomonument start jubileumviering tijdens Gay Pride met regenboog-Abri

Halte Westermarkt is de komende weken omgetoverd tot Halte Homomonument en gehuld in een bonte verzameling aan kleuren. Het Homomonument bestaat dertig jaar en trapt de viering van dit jubileum af met een opvallende Regenboog-Abri bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux.  

Maar liefst zes weken lang zal de Abri gehuld zijn in een kleurrijke bestickering en wijst de dakrand met het logo van het Homomonument voorbijgangers en bezoekers op het 30-jarig bestaan van het gedenkteken. Daarnaast is op de halte een digitaal scherm aangebracht, waarop in een continue loop een korte film wordt getoond over de roemruchte historie van het monument. Tot slot komen voorbijgangers in aanmerking voor een aantrekkelijke prijs. Door op Facebook in te checken op Homomonument maken deelnemers kans op een diner voor twee personen in het Lloyd Hotel en restaurant Getto in Amsterdam.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Gemeente Amsterdam, Stichting Homomonument, IHLIA en JCDecaux en is tot en met 15 september op straat te zien.
 
 

Wereldprimeur: JCDecaux en Danish Design geven met OOH exact tijd, dag en datum aan

Het digitale Mupi-netwerk Métropole, dat inmiddels uit 66 schermen bestaat, verdeeld over Amsterdam (46), Rotterdam (19) en Utrecht (1), maakt het mogelijk om Buitenreclame met dynamische content te tonen. Danish Design maakt hier voor haar product op zeer passende wijze gebruik van door real time de tijd en datum weer te geven op straat.

“Naar een klok kijkt altijd iedereen. Heel vaak onbewust”, licht Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland, toe. “Zoals men Buitenreclame ook vaak consumeert dus. Danish Design toont met deze wereldprimeur hoe je met de huidige techniek creatieve content kunt creëren, die relevant is voor het publiek waarop die gericht is. Wij zien deze reclame-uiting dan ook een beetje als advertorial; een perfecte combinatie tussen commercie en een publieke service.”
 
Danish Design is opgericht in 1988 en is een pionier in het produceren van horloges in Scandinavische stijl. De combinatie van de beste materialen en competitieve prijzen zorgen al decennia voor succes. Danish Design wordt verkocht in meer dan 65 landen, waaronder de Benelux, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Japan en Australië.
 
De creatie van deze hyperactuele Buitenreclamecampagne is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux Innovate en Outatime Consultancy.
 
Het digitale Mupi-netwerk Métropole maakt het mogelijk om Buitenreclame met dynamische content te tonen. Danish Design maakt hier voor haar product op zeer passende wijze gebruik van door real time de tijd en datum weer te geven op straat.