Carlijn, Sjinkie en natuurlijk Sven, om er maar een paar te noemen. ‘Onze’ winterse olympiërs beleven een vliegende start en verzamelden al in de eerste dagen van de Spelen in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang een aantal fraaie plakken.
 
KPN en Samsung haken met digitale campagnes bij JCDecaux direct in op deze sportieve prestaties. Zo biedt KPN voorbijgangers de mogelijkheid om de schaatsers Carlijn Achtereekte en Sven Kramer via whatsapp zelf te feliciteren. De boodschappen die binnenkomen op 06-57015501 (Sven Kramer) en 06-57553413 (Carlijn Achtereekte) worden verzameld en aangeboden aan de winnende schaatsers.
 
 
Ook Samsung haakte in op de Spelen. De Zuid-Koreaanse elektronicagigant was direct live op straat te zien toen Sjinkie Knegt zijn zilveren plak behaalde op de 1500 meter shorttrack.
 
Met deze campagnes maken KPN en Samsung optimaal gebruik van de kracht van digitale Buitenreclame; door op afstand eenvoudig uitingen aan te passen is het mogelijk razendsnel in te haken op actuele gebeurtenissen.
 
Het digitale Buitenreclame-netwerk Métropole van JCDecaux bestaat uit 101 digitale Mupi’s in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.