Alweer de drie-en-twintigste editie van Pride Amsterdam; een festival om te vieren dat je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt. Het thema van dit jaar was ‘Remember the past, create the future’. Hierbij herdenken we de Stonewall-rellen, die 50 jaar geleden in New York uitbraken en die een scheidslijn vormen in de geschiedenis van de LHBT-beweging. 

Jaarlijks trekt het evenement honderdduizenden bezoekers, het is een van de drukst bezochte publieksevenementen van Nederland. Om het publiek te helpen in deze menigte verloren vrienden terug te vinden verbouwden we voor KPN 10 objecten tot ‘emoji-meeting points’. Op diverse Abri’s en Mupi’s verspreid door de stad werd een emoji geplaatst. Zo vonden vrienden elkaar weer terug door een appje te sturen met bijvoorbeeld een regenboog of eenhoorn emoji, om zo aan te geven op welke plek ze stonden!

Naast de handige emoji-meeting points van KPN stonden nog meer campagnes in het teken van Pride Amsterdam, denk aan een prachtige roze ‘drive with pride’ tram van het GVB, kleurrijke opvallende Billboards en diverse digitale inhakers.