Om de leidende positie te versterken, werkt JCDecaux vanaf heden samen met Platform161, waar de digitale buitenreclame via VIOOH beschikbaar wordt gesteld. Deze samenwerking voorziet demand-side platform (DSP) Platform161 toegang, via supply-side platform (SSP) VIOOH, tot de displays van JCDecaux.

De samenwerking is een win-winsituatie voor beide partijen. Het gebruik van digitale buitenreclame is geen nieuw fenomeen, maar dankzij de connecties met DSP’s wordt het een stuk gemakkelijker en sneller om mee te nemen in de media mix van campagnes. Het is de verbinding tussen online en offline media op zijn best.
"We zijn verheugd met de toegang tot de VIOOH-inventaris om de schermen van JCDecaux Nederland te kunnen targeten. Onze klanten kunnen ons multi-channel DSP gebruiken voor het inboeken van tv, display, mobiel en digitale buitenreclame op één platform. Met hierbij een premium exploitant aan boord, zien we veelbelovende tijden voor ons liggen." Marco KlootsCEO / medeoprichter van Platform161
“Deze samenwerking doorbreekt de barrières tussen traditioneel en digitaal als het gaat om OOH-reclame, en dat is precies waar de industrie naartoe gaat. Dankzij samenwerkingen als deze kunnen adverteerders via DSP’s de digitale buitenreclame sneller en eenvoudiger dan ooit tevoren targeten en inkopen. Het hebben van één platform voor meerdere digitale kanalen zorgt ervoor dat buitenreclame een speler is binnen de bredere advertentiestrategie en helpt adverteerders aan een meer uniforme en zinvolle merkervaring voor consumenten.” Jean-Christophe ContiCEO van VIOOH
Adverteerders kunnen de digitale buitenreclame inventaris selecteren als onderdeel van hun media mix in digitale strategieën via het veelomvattende DSP kanaal van Platform161. Deze inventaris is vanaf deze week beschikbaar in de DSP van Platform161. 
 
“De samenwerking met Platform161 komt in een tijd waarin digitale buitenreclame, technologie en innovatie belangrijker zijn dan ooit. Voor Platform161 wordt het mogelijk om op nieuwe en unieke manieren bereik voor adverteerders te realiseren via JCDecaux's premium schermen op de beste locaties in de grootste steden van Nederland.” Marc BergersDigital Lead van JCDecaux