Teksten als ‘Wat zie je er goed uit!’ of ‘Wat een leuke muts!’ zorgen steevast voor een glimlach op ieders gezicht. Toch zijn de meeste mensen niet zo scheutig met complimenten. Tijd om daar iets aan te doen, vindt Nutella. Met een interactieve digitale Buitenreclame-Special bij JCDecaux sprak cabaretier Ruben van der Meer daarom namens Nutella de hele dag voorbijgangers aan en overlaadde hen met complimenten.
 
Op de digitale Mupi van JCDecaux in de Jodenbreestraat in Amsterdam werd hiervoor tijdelijke verborgen camera- en audioapparatuur aanbracht. In een nabijgelegen pand kon Van der Meer vervolgens een oogje in het zeil houden en voorbijgangers via het scherm aanspreken en verassen met een positieve boodschap. Deze boodschap was niet alleen te horen, maar werd ook direct getoond op het digitale paneel.
 
Veel passanten gingen minutenlang in gesprek met het pratende Nutella-scherm. Een leuk aandenken aan deze bijzondere ervaring kon natuurlijk niet ontbreken: deelnemers ontvingen daarom ook een heerlijke pot Nutella met een positieve boodschap!

Zelf een compliment geven op een pot Nutella? Maak je eigen label op www.nutella.com
 
Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen Ferrero (Nutella), Made for Digital, Havas Boondoggle, VivaKi Exchange en JCDecaux.