Online advertisement staat als een huis bij GoldRepublic. Offline werd nog weinig gedaan, al is dit voor de awareness van een merk een interessante manier van adverteren. Laat dit nu precies de doelstelling zijn voor de nieuwe campagne die GoldRepublic wilde lanceren met hun tienjarig bestaan.
Buitenreclame biedt zeker voordelen, je klikt het niet zomaar weg en zal ook nooit uit het straatbeeld verdwijnen. Je neemt de mensen mee die elke dag een bepaalde route nemen, of mensen die dagelijks even een rondje wandelen. Dan val je als partij mooi op als je hier hangt met een prachtige uiting. Nienke Jolien NordenMarketing & Communicatie GoldRepublic
Goud en zilverbaren schitterden van 2 tot en met 15 november op de digitale displays en vielen op in de donkere dagen van deze maand. De uiting van GoldRepublic werd goed ontvangen door het voorbijgaand publiek. Er zijn veel leuke en positieve reacties binnen gekomen van mensen die op straat de uiting hadden gespot op een van de 38 ingezette schermen in Amsterdam. Men vond het een smaakvolle campagne.

Via Outdoorplanners, een onafhankelijk bureau gespecialiseerd in de planning en inkoop van buitenreclame, kwam GoldRepublic in contact met JCDecaux. Wegens het ruime aanbod van Abri’s en Premières door Amsterdam op zorgvuldig gekozen locaties, werd JCDecaux voor GoldRepublic de partij om de samenwerking mee aan te gaan. Gericht werden bepaalde wijken en postcodegebieden getarget door GoldRepublic. Naast de schermen werden ook beide Premières van week 45 tot en met week 47 ingezet om zo groots hun eerste buitenreclamecampagne neer te zetten.
Ook bij de meer selectieve campagnes blijft JCDecaux een fijne partner om mee samen te werken. Onze briefing werd in no-time vertaald in een oplossing, het doorvoeren van enkele last-minute aanpassingen in locaties en materiaal was geen probleem en de campagne ging uiteindelijk soepel live op straat. Mark van Groningen Eigenaar Outdoorplanners
GoldRepublic bracht de offline campagne ook weer online door het verwerken van een QR code in de uitingen op straat. Ook is er in de online campagne gebruik gemaakt van de foto’s uit de buitenreclamecampagne die JCDecaux toegezonden heeft. De kracht van herhaling is hier zeker benut.