BAS Group is een logistiek bedrijf dat hard groeit. Net als andere bedrijven merkte BAS dat het met een tekort van duizenden beroepschauffeurs knap lastig is om nieuwe capabele chauffeurs te vinden. Toch had het bedrijf er minimaal tien nodig. Tja, en hoe pak je dat dan aan? 

Naar idee van creatief bureau SuperRebel.com besloot de BAS Group een gedurfd Buitenreclameconcept te volgen. Met een affiche met niet meer dan een schets en een relatief eenvoudige foto is het vooral de onconventionele oproep die het hem doet: Wij zoeken chauffeurs zónder rijbewijs!

Het doel werd het triggeren van potentiële medewerkers, die ongeacht ervaring, leeftijd, geslacht, etnische cultuur of afkomst – BAS Group zet bewust en succesvol in op diversiteit - interesse zouden krijgen in het vak en het bedrijf. Bas Group zou de gegadigden vervolgens zelf intern zou opleiden. De campagne is uitgerold op diverse Buitenreclametypen in onder meer Breda: Abri’s, driehoeksborden en een snelwegmast langs de A16.
 

De opvallende uiting met de nodige stopping power heeft een indrukwekkend resultaat behaald: meer dan 100 sollicitanten, een flinke lading free publicity in diverse dagbladen en niet onbelangrijk, een hoop leuke reacties. De campagne is zelfs stopgezet wegens het succes. Met meer dan 10 aangenomen chauffeurs waren alle vacatures vervuld.

Stef Mol, Financieel Directeur BAS Group: “Deze Buitenreclamecampagne was echt een groot succes. Naast de geslaagde werving van nieuwe mensen hebben we tegelijkertijd ontzettend veel publiciteit gehad voor ons merk. De keuze voor Buitenreclame was voor ons niet gebruikelijk, maar al met al ook wel weer een vrij logische. Mensen vragen weleens: waarom zet je niet gewoon op al je vrachtauto’s dat je chauffeurs zoekt? Op zich een begrijpelijke vraag, maar wij zoeken onze mensen vooral lokaal. Als de zaken goed gaan, zijn onze wagens namelijk niet in de buurt. En vrachtwagenchauffeurs zitten al veel op de weg; die mensen wil je dus niet ook nog eens een hoop woon-werkverkeer aandoen. We zijn toen gaan kijken hoe en waar we onze doelgroep kunnen bereiken. We wilden zichtbaar zijn op de plekken waar mensen ook echt komen. Dus in de binnenstad en onderweg naar allerlei faciliteiten. Dat kan uitstekend met Buitenreclame.”  
 
Deze Buitenreclamecampagne was echt een groot succes. Naast de geslaagde werving van nieuwe mensen hebben we tegelijkertijd ontzettend veel publiciteit gehad voor ons merk. We wilden zichtbaar zijn op de plekken waar mensen ook echt komen. Dus in de binnenstad en onderweg naar allerlei faciliteiten. Dat kan uitstekend met Buitenreclame.   Stef Mol Financieel Directeur BAS Group

De Bas Group is een internationaal opererend dienstverlener met vestigingen in Nederland, Italië en Slowakije. Het bedrijf ontzorgt klanten op het gebied van onder meer weg- en spoorvervoer in Europa en supply chain management.

SuperRebel.com is een internationaal creatief bureau, dat nieuwe merken ondersteunt en ontwikkelt en bestaande merken een boost geeft.