Bij JCDecaux zijn genoeg redenen bekend om een Total-View-Tram in te zetten ter versterking van een campagne. Toch is het altijd nog veel interessanter om te horen waarom onze klanten kiezen voor rijdende impact. Kim van Zweeden, projectleider van de campagne ‘ik bieb’, is erg tevreden over de opgeleverde resultaten. Ze vertelde ons meer over beweegredenen om voor een tramcampagne te kiezen. 
 
“We hebben de ‘ik bieb’ campagne gelanceerd ter versterking van het imago van Bibliotheek Rotterdam en de bekendheid van de (nieuwe) producten en diensten. Een belangrijk onderdeel van deze campagne is de tram. Wat een eye-catcher! De tram is ontzettend goed zichtbaar in het Rotterdamse straatbeeld en zorgt voor het juiste gevoel. In de campagne maken we gebruik van echte Rotterdammers in plaats van professionele modellen. Zij krijgen doorlopend positieve reacties als bekenden de tram zien rijden. Ook medewerkers van Bibliotheek Rotterdam zijn erg blij met de tram.Naast dat de tram als product een succes is, vinden we JCDecaux een fijne partij om mee samen te werken. Ze denken proactief mee en er wordt altijd snel gehandeld.” Kim van ZweedenProjectleider campagne ‘ik bieb’

Het onderzoek dat is uitgevoerd door Panteia, een specialist binnen marktonderzoek, leverde mooie resultaten op onder 1041 respondenten. 427 leden, 307 niet leden, 174 bezoekers en 133 overige Rotterdammers zijn voor het onderzoek ondervraagd.
 
35% van de leden heeft de ‘ik bieb’ campagne gezien
20% van de bezoekers heeft de ‘ik bieb’ campagne gezien
5% overige Rotterdammers is de ‘ik bieb’ campagne opgevallen

 
Van deze personen: 

55% vindt de ‘ik bieb’ campagne aantrekkelijk
30% vindt de boodschap interessant voor hem/haar zelf
30% is aangespoord tot actie
60% de uiting opvallend en onderscheidend


Wegens succes zal er een vervolg op de campagne komen. Waar de campagne nu in het teken stond van kennis en houding (verbeteren van het imago van Bibliotheek Rotterdam en de bekendheid van de producten en diensten), komt de campagne in 2019 (meer en meer) in het teken te staan van het beïnvloeden van gedrag. Met als doel meer betalende leden en een toename van het gebruik van de producten en diensten van Bibliotheek Rotterdam. Opnieuw zal Bibliotheek Rotterdam ervoor kiezen de Total-View-Tram in te zetten, daarnaast willen zij de campagnes in het vervolg ondersteunen met een Abri’s. Van Zweeden is namelijk zeer te spreken over de locaties van deze reclame-objecten in Rotterdam. Wij kijken uit naar de volgende campagne!