Auto’s, fietsen, scooters en 375.000 geldprijzen tot maar liefst 1 miljoen euro! Het lijdt geen twijfel dat het in september prijzen regent tijdens de PrijzenMarathon van de VriendenLoterij.

Om zoveel mogelijk mensen kans te laten maken op deze opeenstapeling van prijzen vestigt de VriendenLoterij momenteel de aandacht op de naderende prijzenmaand met een Buitenreclame-Special bij JCDecaux. Twee levensgrote 2D-varianten van Johnny de Mol, ambassadeur van Het Vergeten Kind, en Gerard Joling, ambassadeur van de VriendenLoterij, tonen voorbijgangers enthousiast een miljoenenprijs in een Abri aan de Willemsparkweg in Amsterdam-Zuid. Reizigers die wachten op de tram kunnen bovendien plaatsnemen op een van de reusachtige stapels cheques die fungeren als tijdelijke wachtvoorziening en ook op de dakrand van de Abri zijn enkele prijzen te zien. 

De aandacht is niet voor niets: door nu mee te spelen met de VriendenLoterij, steunt men de bouw van één grote, liefdevolle plek voor tienduizenden kwetsbare kinderen in Nederland: Het Huis van Het Vergeten Kind. De helft van elk lot gaat direct naar dit goede doel. Alle kinderen met een instabiele of onveilige thuissituatie kunnen hier hun zorgen en ellende opzijzetten. Door het geven van aandacht en positieve ervaringen wordt hun kans op ernstige gedragsproblemen en schooluitval ook nog eens een stuk kleiner. In dit grootste ‘Huis’ van Nederland kunnen deze kinderen gewoon weer kínd zijn en zich ontwikkelen. Dat verdient elk kind in Nederland. De actie loopt van 18 augustus tot en met 30 september.

Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen de VriendenLoterij, mediabureau Mediaxplain en JCDecaux en is tot en met 5 september op straat te zien.