Het digitale Mupi-netwerk Métropole, dat inmiddels uit 66 schermen bestaat, verdeeld over Amsterdam (46), Rotterdam (19) en Utrecht (1), maakt het mogelijk om Buitenreclame met dynamische content te tonen. Danish Design maakt hier voor haar product op zeer passende wijze gebruik van door real time de tijd en datum weer te geven op straat.
 
“Naar een klok kijkt altijd iedereen. Heel vaak onbewust”, licht Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland, toe. “Zoals men Buitenreclame ook vaak consumeert dus. Danish Design toont met deze wereldprimeur hoe je met de huidige techniek creatieve content kunt creëren, die relevant is voor het publiek waarop die gericht is. Wij zien deze reclame-uiting dan ook een beetje als advertorial; een perfecte combinatie tussen commercie en een publieke service.”
 
Danish Design is opgericht in 1988 en is een pionier in het produceren van horloges in Scandinavische stijl. De combinatie van de beste materialen en competitieve prijzen zorgen al decennia voor succes. Danish Design wordt verkocht in meer dan 65 landen, waaronder de Benelux, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Japan en Australië.
 
De creatie van deze hyperactuele Buitenreclamecampagne is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux Innovate en Outatime Consultancy.