De maatregelen in Nederland zijn zo, dat we nog steeds de openbare ruimte op mogen zoeken. JCDecaux exploiteert analoge en digitale reclame-objecten op de best zichtbare plekken in en rondom de stadscentra van de grote steden in Nederland. Met het bereik op deze A-locaties in het achterhoofd en daarbij de gedachte dat men nog bewuster geniet van de openbare ruimte, introduceert JCDecaux de Buitenreclame-veiling van het jaar. Veilingmeester Bart de Vries neemt de leiding en de veiling wordt onder toezicht gehouden van notaris Martijn Le Coultre. 
 
Twee grote nationale netwerken worden op de veiling gebracht, beide met een campagneduur van een week, voor week 17 (21 t/m 28 april) en 18 (28 april t/m 5 mei). Het gaat om een analoog nationaal abrinetwerk van maar liefst 2.000 vakken met een cataloguswaarde van €150.000,- en een groot digitaal Mupi-netwerk Metropole in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag met een cataloguswaarde van €75.000,-.
 
Het startbedrag van deze veiling voor beide kavels bedraagt €10.000,- en wordt per opbod geveild. Aangezien iedereen inmiddels wel gewend is aan het werken met online platform Zoom, vindt de veiling via deze onlinemethode plaats. Geïnteresseerden ontvangen een unieke link naar de Zoom meeting met het bijbehorende wachtwoord om deel te nemen aan deze veiling. Microfoons en webcams van iedere deelnemer zijn uitgeschakeld, alleen veilingmeester Bart de Vries en notaris Martijn Le Coultre kunnen zich zichtbaar maken of beginnen met spreken.
 
Het bieden in de meeting gaat anoniem. Alleen de host en de notaris kunnen de bedragen die geboden worden zien in de chat. Deelnemers zien dus niet van elkaar welke bedragen geboden worden. De Vries zal telkens het hoogst geboden bedrag benoemen, alleen bedragen met een verhoging van minimaal €1.000 euro worden geaccepteerd als nieuw bod. De laatste (en dus hoogste) bieder heeft uiteraard gewonnen.
 
Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via Marketing_nl@jcdecaux.com.