Menu Schade melden

Abri's. Bus- en tramhaltes.

Abri’s en Mupi’s van JCDecaux beschikken over goed verlichte reclamevakken van 2m². De locaties van beide typen reclamedragers zijn zorgvuldig gekozen met het doel een zo groot mogelijk bereik te genereren. Zo staan onze Abri’s langs OV-routes bij bus- en tramhaltes en om die reden nabij drukke verkeerspunten en belangrijke voorzieningen, zoals winkelgebieden en scholen. 

Mupi's. Verkeersaders & stadscentra. 

Mupi’s zijn vrijstaande reclamedragers en zijn te vinden op onmiskenbare toplocaties in de grootste steden van Nederland. Onze locatiescouts gaan zelf de straat op om de beste plekken te kiezen voor de adverteerders. Door het hele land staan ze langs drukke verkeersaders en op strategische plekken in stadscentra. Zo staan deze objecten middenin populaire winkelstraten, op drukbezochte pleinen en rond beroemde musea.  Niet alleen analoog hebben wij diverse mogelijkheden aan netwerken in onze steden, ook digitaal breiden wij ons assortiment steeds verder uit.  

Netwerken. Massabereik of doelgericht. 

Abri-netwerken bestaan uit Abri’s en Mupi’s plus de panelen in het Rotterdamse metronet. Onze netwerken hebben naast een goede spreiding ook een hoge dichtheid, waardoor het publiek affiches meerdere malen per dag tegenkomt. Een groot bereik én een hoge contactfrequentie zijn dus gegarandeerd. Om een indruk te geven: een landelijke Abri-campagne bij JCDecaux bereikt in 1 week ruim 7 miljoen mensen.

JCDecaux biedt ook de mogelijkheid te focussen op een kleiner gebied. Zo is het niet alleen mogelijk een campagne te richten op een specifieke stad, maar stellen wij steeds vaker netwerken op maat samen. Dit kan met diverse netwerken die gericht zijn op een specifieke doelgroep of omgeving, bijvoorbeeld door middel van een straal naar keuze rondom een vestiging of keten. Bekijk hieronder een aantal van onze netwerken.

Tarieven. Variabele indexcijfers.


JCDecaux hanteert een tariefkaart met een bruto basisvakprijs en variabele indexcijfers. Deze indices staan voor drukke of rustige buitenreclameperiodes, het aantal in te zetten affiches en het type netwerk dat een adverteerder prefereert. Adverteerders starten zodoende altijd met een basistarief en komen via een overzichtelijke formule tot een totale campagneprijs.
 
Zo vallen de geïndiceerde vakprijzen in bijvoorbeeld de zomerperiode voordeliger uit dan aan het einde van het jaar. Verder neemt het prijsvoordeel toe naarmate een adverteerder meer reclamevakken inkoopt. Bovendien kunnen adverteerders nu zelf eenvoudig berekenen wat de bijkomende kosten zijn voor een campagne gericht op een bepaalde doelgroep, voor de inzet rond vestigingen van bepaalde winkelketens, maar ook voor selectieve inzet op basis van postcodegebied of specifieke objecten.

Onze Account Managers lichten u graag het een en ander toe over onze tarieven in de periode waarin u wilt adverteren.