Menu Schade melden

BRO. Inkopen op bereik. 

In 2011 is het Buitenreclame Onderzoek gelanceerd. Dit onderzoek is uitgevoerd onder auspiciën van een JIC (Joint Industry Committee), waarin de Bond Van Adverteerders (BVA), het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en het Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE, tegenwoordig Outreach) zitting hebben. Het voldoet op alle fronten ruimschoots aan de internationale Esomar-richtlijnen voor Out of Home Media Audience Measurement en levert resultaten op basis van daadwerkelijk oogcontact met een reclamevak: Visibility Adjusted Contacts (VAC). Daarmee heeft Buitenreclame als enige medium de stap van medium- naar reclamebereik gemaakt.

Dankzij het Buitenreclame Onderzoek hoeven adverteerders het medium Buitenreclame niet langer in te kopen op basis van het aantal vakken, maar op basis van bereik en contacten. Oftewel, op basis van publiek. Voor tal van doelgroepen en pakketten kan JCDecaux namelijk voor alle maanden van het jaar bereikcijfers leveren op nationaal niveau, provincieniveau, de Nielsen-regio’s en 30 specifieke Cafas-regio’s. Aangezien het onderzoek ieder kwartaal wordt geüpdatet, beschikt de markt constant over actuele cijfers.

Kijk voor meer informatie op Buitenreclame Onderzoek.nl
 
 

Update. Meer valide cijfers.

 
Update BRO: gemiddelde bereiksprestatie JCDecaux verbetert met 12%
Het bereik van Buitenreclame bij JCDecaux stijgt door een update van het Buitenreclame-onderzoek gemiddeld met ruim 12%. De lokale pakketten leveren tot wel 30% meer GRP’s op.


 

Wilt u meer weten over de onderzoeksmogelijkheden bij JCDecaux?

Wilt u een persoonlijke toelichting over de onderzoeksmogelijkheden bij JCDecaux? Vul onderstaand formulier in, dan neemt onze Adviseur Marketing & Research zo spoedig mogelijk contact met u op.

* Is een verplicht invulveld