Menu Schade melden

Innovate. Creatieve Specials.

Een pizzabakker via een live videoverbinding jouw droompizza laten maken, een ijsje scoren in een vending machine of een Abri met je smartphone van kleur laten veranderen: allemaal midden op straat! JCDecaux loopt voorop in het gebruiken van de nieuwste technieken in Buitenreclamecampagnes. Want Buitenreclame mag dan een klassiek medium zijn, het kent wel eindeloos veel creatieve mogelijkheden. 

Voor het creëren van deze Specials of het uitwerken van concepten heeft JCDecaux een eigen afdeling: JCDecaux Innovate. In Nederland bestaat deze afdeling inmiddels ruim tien jaar en de Specials die zij ontwikkelt zijn in die tijd ook steeds veelomvattender geworden.
 

Wow-factor. Verrassende acties op straat.

Hitterecord: McDonald’s en JCDecaux delen gratis McFlurrys uit!
Het was zo warm dat het hitterecord er afgelopen weekend aan ging. Reden voor McDonald’s en JCDecaux om met een hyperactuele Buitenreclame-special voor verkoeling te zorgen.
Play
Peugeot creëert een uniek podium voor de Expert
Een stukadoor, een tegelzetter en een metaalbewerker creëerden elk een eigen Billboard. Nee, dit is niet het begin van een mop. Peugeot nam 3 experts in de hand voor de originele lancering van de nieuwe bedrijfsauto Peugeot Expert.
Play
 

Variatie. 3D-modellen, sampling & meer. 

Een Special is een speciaal op een campagne toegesneden Buitenreclame-actie bij een Abri, Mupi of Billboard. Doordat JCDecaux hierbij onder meer gebruikmaakt van 3D-modellen, bestickering, geluid, showcases, connectivity, edge light-techniek, mobiele winacties en samplings, vallen deze acties extra op. Met een Special zorgt een adverteerders zodoende voor een extra sterke interactie met zijn doelgroep, wat weer bijdraagt aan de naamsbekendheid en de likeability. Ook mooi meegenomen: een special krijgt doorgaans veel aandacht van de vakmedia en op social media.

De creatieve campagnes die Innovate ontwikkelt worden marktbreed sterk gewaardeerd. Enkele campagnes hebben zelfs internationale reclame-award gewonnen, zoals de Have a Break-campagne voor KitKat en The Next Rembrandt voor ING.


 
De Special was de kers op de taart in een succesvolle crossmediale campagne en heeft geleid tot een enorme hoeveelheid social media spin-off en free publicity Tijno VerkerkeBrand Activation Manager FOX
  

Internationaal. Creative Solutions 2016

 
 

Waarmee kunnen we u van dienst zijn?