Impact. Creatieve richtlijnen.
Een Buitenreclameposter opmaken, het lijkt zo simpel. Toch komt er bij het creëren van een effectief affiche het nodige kijken. En hoewel er niet zoiets bestaat als hét standaard ontwerp voor een impactvol affiche, zijn er wel enkele standaard aspecten die u keer op keer mee kunt nemen in het design.
Zo speelt onder meer de gemiddelde kijktijd een cruciale rol. Niet iedereen staat immers minutenlang bij een bushalte te wachten met alle tijd om op het gemak veel tekst te lezen en veel beeldelementen te scannen. Sterker nog, Buitenreclame is een vluchtig medium dat het meeste bereik scoort onder gemotoriseerd verkeer. Gemiddeld hebben passanten dan ook maar zo’n twee seconden de tijd om een blik op uw poster te werpen. En die twee seconden moeten ze zien (en onthouden) van welk merk uw affiche is en wat uw boodschap is.
Het klinkt misschien wat afgezaagd, maar voor Buitenreclame gaat daarom het aloude cliché ‘less is more’ gegarandeerd op. Want hoewel er gegarandeerd een hoop te vertellen valt over uw product, is het de vraag wat de doelgroep voor uw campagne écht moet weten. Voorbijgangers moeten in een split second worden aangetrokken door uw affiche en in één oogopslag kunnen zien wat u te bieden heeft. Een fraai beeld, een goede leus en eventueel humor kunnen daarbij een sterke ondersteunende rol spelen.