BUITENRECLAME. Met de nieuwste tools.
Buitenreclame is constant in ontwikkeling. Bij JCDecaux bieden we onze adverteerders de nieuwste tools om campagnes tot een succes te maken. Zo stellen we datasets beschikbaar waarmee doelgroepen in de maatschappij heel precies bereikt kunnen worden. Ook bieden we de mogelijkheid om reclameuitingen van tevoren te analyseren op effectiviteit, met behulp van Artificial Intelligence.
In samenwerking met dataprovider Adsquare, heeft JCDecaux een Out-Of-Home planner ontwikkeld. Dit is een digitale tool waar u als adverteerder uw doelgroepen kunt vinden. Bent u benieuwd op welke plek mensen een bovengemiddelde interesse hebben in voetbal, of zoekt u liefhebbers van groenteburgers? Bij JCDecaux weten we deze groepen met hoge nauwkeurigheid te lokaliseren. In de OOH-planner zijn al onze reclameobjecten overzichtelijk op een kaart geprojecteerd. Ook kunt u zien welke doelgroepen zich rond deze objecten begeven. Deze combinatie van data maakt uw campagne effectief.
Naast de OOH-planner, biedt JCDecaux haar klanten een tool om (concept)uitingen te analyseren op effectiviteit. In een digitale omgeving kan uw content ingeladen worden. Vervolgens kunt u een 'heatmap' laten maken, waarop te zien is welke plekken op uw uiting het meeste aandacht krijgen van passanten. Wilt u een specifiek onderdeel van uw uiting laten opvallen, óf juist meerdere dingen onder de aandacht brengen? Deze tool wijst u de weg.
Alle digitale tools bieden wij aan vanuit JCDecaux Data Solutions. Binnen deze afdeling zijn onze experts continu bezig om de meest recente en waardevolle data te integreren in onze diensten. Zo zorgen we ervoor dat ons medium, ook in het moderne medialandschap, in staat is om effectieve oplossingen te bieden voor campagnes.
Door slim gebruik van data kan buitenreclame met een vergelijkbare doelgerichtheid worden ingezet als online advertenties. Dit komt bovenop de bestaande voordelen van OOH-advertising.