Menu Schade meldenSchade melden

Pionier. 1e digitale Mupi's op straat.  

Eind 2015 was het JCDecaux die als allereerste Buitenreclame-exploitant van Nederland een digitaal Mupi-netwerk installeerde op straat. We noemen dit netwerk ook wel ons Métropole netwerk. Métropole telt inmiddels ruim 250 displays in de grote steden van Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en Breda.  Met in totaal ruim 500 displays bereiken we nu wekelijks meer dan 150 miljoen impressies.
 
JCDecaux heeft in de tussentijd, zowel in Nederland als internationaal, enorm geïnvesteerd in de digitalisering van het medium Buitenreclame. Zo is Métropole niet alleen verder uitgebreid in aantal, maar zijn op talloze locaties ook dubbelzijdige digitale Mupi's geïntroduceerd. Deze objecten zijn te vinden op locaties waar de passantenstroom in beide richtingen erg groot is, om zo het maximale bereik uit de steden te halen. 
 
De Mupi Métropole beschikt over een premium 84 inch full HD lcd-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen ongeacht de weersomstandigheden altijd duidelijk zichtbaar. Het DOOH-netwerk van JCDecaux opent de deur naar vele nieuwe toepassingen van het medium Buitenreclame. Zo is het erg eenvoudig een uiting aan te passen en ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds een andere dynamische uiting te tonen. Ook is Métropole een perfect netwerk om in te zetten bij inhakers op feestdagen of thema dagen. JCDecaux beschikt over de tools om de onvoorspelbare inhakers door middel van een live verbinding razendsnel op straat te lanceren. 

Dynamic. Context gerelateerd. 

Door middel van digitale context gerelateerde uitingen voegen displays nog meer attentiewaarde toe aan campagnes middenin winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Zo staan de digitale Mupi’s in Rotterdam onder meer op de Lijnbaan, een verkeersvrije winkelstraat in het centrum, en Coolsingel, dé boulevard van Rotterdam. Ook in Den Haag zijn onze displays op A-locaties in de stad te vinden met onder meer zichtbaarheid op de Turfmarkt en uiteraard bij Scheveningen, een favoriet onder toeristen (ook uit eigen land).  Tot slot is het digitale centrum-netwerk in Haarlem afgerond waar een van de digitale objecten staat te stralen op een gewilde toplocatie: de entrée van de Grote Houtstraat. Een zeer aansprekende locatie in het centrum waar 7 dagen in de week voetgangers, fietsers, automobilisten en passagiers in de bus deze display zullen bewonderen.

Ondanks dat in Amsterdam geen beweging op de schermen meer is toegestaan, zijn de locaties als op het Damrak, bij het Centraal Station, op het Leidseplein en in de P.C. Hooftstraat de aandachtstrekkers in de stad. Alle displays geven adverteerders de mogelijkheid snel te schakelen tussen uitingen en zo perfect aan te sluiten op de belevingswereld van voorbijgangers. Hierover lees je meer onder het kopje 'Targeted Content'. In alle steden wordt het aanbod continue uitgebreid, zie hieronder het actuele aanbod van onze displays in de drie grootste steden van Nederland.

Avenue. Digitaal op groot formaat. 

Naast het netwerk Métropole heeft JCDecaux nu ook digitaal op groot formaat geïntroduceerd. De Avenue is met een schermoppervlak van maar liefst 6,5 vierkante meter het allereerste vrijstaande portrait groot formaat display in het Nederlandse straatbeeld.  Het object beschikt over een dubbelzijdig LED-display en biedt met full HD een hoge beeldkwaliteit. De Avenue is vanzelfsprekend te vinden op een echte high traffic locaties voor voetgangers, fietsers en automobilisten. Zo werd onze allereerste dubbelzijdige Avenue in Amsterdam geplaatst op de Stadshouderskade. In Rotterdam zijn momenteel 11 schermen geplaatst op diverse locaties waaronder de Maasboulevard en Den Haag  telt totaal 4 schermen met onder meer een aandachtstrekker langs de Benoordenhoutseweg.

DATA. Het aantal passanten per uur. 

In een unieke samenwerking met Resono maken we gebruik van een nieuwe meetmethode om een actueel beeld te geven in het aantal passanten per uur. Resono meet de passanten langs onze schermen door te meten via een app waarbij ruim een miljoen Nederlanders toestemming heeft gegeven om zijn of haar locatiegegevens te delen voor marketing doeleinden. Met een verspreiding van deze miljoen gebruikers over de locaties van onze schermen, kunnen we een betrouwbare afspiegeling maken van het aantal passanten per stad. Dit verwerken we tot een D-OTS (digital opportunity to see) per scherm. Deze data wordt aangeboden in het VIOOH platform. In dit artikel lees je meer over deze samenwerking. 

Onze nieuwe afdeling, JCDecaux Data Solutions, biedt adverteerders relevante data waarmee de impact van campagnes kan worden vergroot. Met de inzet van data zorgen we ervoor dat ons medium, ook in het moderne medialandschap, in staat is om effectieve oplossingen te bieden.

Door slim gebruik van data, kan buitenreclame met een vergelijkbare doelgerichtheid worden ingezet als online advertenties. Dit komt bovenop de bestaande voordelen van (D)OOH-advertising. Voor het aanbieden van onze diensten werkt JCDecaux in Nederland samen met Adsquare. Dit bedrijf beschikt over verschillende internationale en regionale datasets, die OOH campagnes inzichtelijk maken en tegelijkertijd de impact verhogen.

 

 

Targeted content. Aansluiten bij actuele belevingswereld.

Het ruime digitale aanbod van JCDecaux biedt veel mogelijkheden voor de inzet van targeted content: actuele, contextgerelateerde en op een specifiek publiek gerichte boodschappen, op basis van (big) data en daaraan gekoppelde voorwaarden of condities. Door verschillende technieken te combineren en gebruik te maken van open datasets of zelf vergaarde informatie is het mogelijk in te spelen op alle denkbare omstandigheden. Denk hierbij aan specifieke doelgroepen of zaken als tijd, temperatuur, weer, locatie, drukte, verkeersinformatie en live evenementen. De getoonde boodschappen worden hierdoor nog relevanter en sluiten beter aan bij de actuele belevingswereld van passanten. Kortom: de juiste content, op het juiste moment!

Heineken DOOH-campagne genomineerd voor beste media-innovatie!
Heineken vierde de heropening van de horeca met een bijzondere DOOH campagne. Deze is nu genomineerd voor een AMMA Award in de categorie beste media-innovatie.
Het als klassiek medium ervaren Buitenreclame krijgt met digitale objecten een enorme push. Door structureel beweging toe te voegen aan het medium bieden we nóg meer attentiewaarde. Bovendien kunnen adverteerders op straat nu nog uitgebreider aan hun merkinvulling werken en doelgroepen nog gerichter aanspreken. JCDecaux is ervan overtuigd dat Digital Out Of Home al snel niet meer weg te denken is uit het straatbeeld. Hannelore Majoor Managing Director JCDecaux Nederland

Actueel. Inhaken op tijd & events. 

VIOOH. Gerichter, sneller en overzichtelijker adverteren. 

VIOOH (Viewed Impressions for Out Of Home) maakt eenvoudig en snel digitale buitenreclamecampagnes inplannen mogelijk. Het geautomatiseerde platform VIOOH bevat een transparant afrekenmodel gebaseerd op het aantal impressies en optimalisatie van campagnes door zichtbaarheid op de juiste plek en tijd.

VIOOH Automation zorgt voor een accurater afrekenmodel waarbij digitale buitenreclame verkocht wordt naar het aantal impressies. Met deze berekenmethode wordt ook bij Buitenreclame het aantal personen dat met een reclame-uiting wordt geconfronteerd belangrijker dan het aantal reclame-uitingen dat wordt verspreid. Het aanbod van JCDecaux is nu programmatic in te kopen voor klanten via VIOOH Exchange. Een klantgerichte voorziening als deze is een technologisch hoogstandje – met de ontwikkeling is JCDecaux al ruim drie jaar bezig. Met een contentmanagementsysteem (CMS) binnen VIOOH Content is het mogelijk om op simpele wijze content in te plannen en bij te werken op basis van locatie, dag van de week, tijdstip, evenementen en meer. Zelfs aanpassingen bij weersomstandigheden zijn het met systeem gemakkelijk in te boeken.