Kwaliteit. Beste service.
De kernwaarde kwaliteit komt bij JCDecaux tot uiting in het algemene bedrijfsconcept en in de reeks producten en diensten.
Allereerst is het bedrijfsconcept dat begin jaren 60 aan het brein van Jean Claude Decaux ontsproot al meer dan vijftig jaar onveranderd. Toen Lyon in 1964 als eerste stad deze destijds revolutionaire vorm van publiekprivate dienstverlening omarmde had niemand kunnen bevroeden dat dit concept zich als een olievlek over de wereld zou verspreiden. Inmiddels is JCDecaux aanwezig in meer dan 4000 grote steden, nog altijd met exact hetzelfde stabiele concept.
Dit bedrijfsconcept draagt in zich dat JCDecaux alles in eigen beheer heeft: het ontwerp, de plaatsing en het onderhoud van het stadsmeubilair vallen allemaal onder één dak. Hierdoor kan JCDecaux gemeenten de snelst en best mogelijke service bieden en hebben deze gemeenten zelf - zeer overzichtelijk - te maken met slechts één partij die hen volledig ontzorgt en alle taken uit handen neemt.
De eigen onderhoudsteams van JCDecaux reinigen het meubilair regelmatig en verwijderen onkruid en afval. In geval van glasschade, graffiti of andere vormen van vandalisme gaan de onderhoudsmedewerkers zo spoedig mogelijk ter plaatse om de situatie te herstellen. Door dit integraal haltebeheer kan JCDecaux waarborgen dat de directe omgeving van de Abri’s schoon, heel en veilig is.