Menu Schade melden

Kwaliteit. Beste service. 

De kernwaarde kwaliteit komt bij JCDecaux tot uiting in het algemene bedrijfsconcept en in de reeks producten en diensten.
 
Allereerst is het bedrijfsconcept dat begin jaren 60 aan het brein van Jean Claude Decaux ontsproot al meer dan vijftig jaar onveranderd. Toen Lyon in 1964 als eerste stad deze destijds revolutionaire vorm van publiekprivate dienstverlening omarmde had niemand kunnen bevroeden dat  dit concept zich als een olievlek over de wereld zou verspreiden.  Inmiddels is JCDecaux aanwezig in meer dan 4000 grote steden, nog altijd met exact hetzelfde stabiele concept.

Dit bedrijfsconcept draagt in zich dat JCDecaux alles in eigen beheer heeft: het ontwerp, de plaatsing en het onderhoud van het stadsmeubilair vallen allemaal onder één dak. Hierdoor kan JCDecaux gemeenten de snelst en best mogelijke service bieden en hebben deze gemeenten zelf - zeer overzichtelijk - te maken met slechts één partij die hen volledig ontzorgt en alle taken uit handen neemt. 
 
De eigen onderhoudsteams van JCDecaux reinigen het meubilair regelmatig en verwijderen onkruid en afval. In geval van glasschade, graffiti of andere vormen van vandalisme gaan de onderhoudsmedewerkers zo spoedig mogelijk ter plaatse om de situatie te herstellen. Door dit integraal haltebeheer kan JCDecaux waarborgen dat de directe omgeving van de Abri’s schoon, heel en veilig is.

Ook in de producten van JCDecaux staat kwaliteit voorop. Zo is het stadsmeubilair geproduceerd van hoogwaardig en sterk materiaal, dat erop gericht is om enkele decennia, dag in dag uit, in de open lucht te staan. De stadsmeubilairlijnen van JCDecaux bestaan dan ook uit sterke, toekomstbestendige producten.  

Innovatie. Continue ontwikkeling. 

Na de lancering van zijn op zichzelf al innovatieve bedrijfsconcept, heeft Jean-Claude Decaux zijn productaanbod continu ontwikkeld. Na de reclamedragende Abri introduceerde JCDecaux talloze andere producten die tot op de dag van vandaag positief bijdragen aan de leefbaarheid in steden. Dit varieert van vrijstaande reclamepanelen voorzien van stadsplattegronden tot Abri’s met interactieve touchscreens en van Zuilen die onderdak bieden aan een hygiënisch toilet tot elektrische publieke huurfietsen. De meest recente vorm van innovatief stadsmeubilair is het digitale stadsinformatiesysteem in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, waarop gemeentebesturen actuele en zelfs live data kunnen tonen aan inwoners en bezoekers.

Design. Wereldberoemde architecten. 

Voor het ontwerp van stadsmeubilair werkt JCDecaux samen met gerenommeerde architecten. Verschillende lijnen reclamedragend en niet-reclamedragend meubilair komen van de tekentafel van bekende namen als Philippe Starck, Jean-Michel Wilmotte en Sir Norman Foster: van gestroomlijnde Abri’s tot multifunctionele Zuilen en van fraaie stadsbanken tot futuristische lantaarnpalen.
 
Midden jaren 80 besloot JCDecaux zijn eigen, toch al geprezen, ontwerpteam te laten samenwerken met wereldberoemde ontwerpers om zo op maat gemaakte stadsmeubilairlijnen te ontwikkelen die aantrekkelijk ogen, comfort bieden én passen bij de identiteit en het karakter van een stad en haar overige architectuur. Diverse steden hebben inmiddels hun eigen unieke lijn stadsmeubilair gekregen.
 
Een voorbeeld hiervan is Sydney. De burgemeester gaf in 1997 bij het bekendmaken van de winnaar van de aanbesteding voor stadsmeubilair aan dat het design van Philip Cox een doorslaggevende rol had gespeeld. De Australische stad moest er perfect uit komen te zien: de hele wereld zou tijdens de Olympische Spelen drie jaar later immers zijn ogen op Sydney richten.

Deze ontwerpers werken bovendien ook onderling samen. Zo zijn Wilmotte en Foster gezamenlijk verantwoordelijk voor het straatmeubilair dat vandaag de dag te zien is op de Champs-Élysées in Parijs: van stadsbanken en afvalbakken tot en met de lantaarnpalen en kiosken. In 2015 zijn hier de moderne Abri’s met interactieve touchscreens van de hand van Marc Aurel aan toegevoegd.

Amsterdam mag in deze opsomming vanzelfsprekend niet ontbreken. In 2013 heeft JCDecaux vrijwel al het stadsmeubilair vervangen en zijn in slechts drie maanden maar liefst 1500 nieuwe Abri’s en 450 nieuwe Mupi’s geplaatst. Mét de kenmerkende Andreaskruisen uit het stadswapen in al het meubilair.

Duurzaamheid. Aandacht voor milieu. 

De aandacht voor duurzaamheid dringt door tot alle aspecten van de bedrijfsvoering: het stadsmeubilair, het onderhoud, de materialen en gebouwen. Om onder meer de energieconsumptie te verminderen, de impact op milieu te verminderen en de betrokkenheid van de medewerkers om dit te bereiken te vergroten, heeft de JCDecaux Groep de zogenoemde Sustainable Development Strategy opgericht, waarin talloze actiepunten en doelen zijn opgenomen.
 
JCDecaux wordt geroemd voor zijn beleid op het gebied van duurzaamheid en is hiervoor onder meer opgenomen in de FTSE4GOOD Index. Sinds kort heeft JCDecaux zich ook aangesloten bij de Change Community. Deze groeiende beweging van krachtige bedrijven en start-ups zetten zich in voor de ontwikkeling van duurzame oplossingen voor een betere toekomst. Er wordt nauw samengewerkt met bedrijven waar verandering niet een punt op de agenda is, maar het nieuwe businessmodel. Het idee is om met deze samenwerking de nieuwe economie in versneld tempo steeds dichterbij te laten komen.
 

Waarmee kunnen we u van dienst zijn?