Menu Schade melden

FOCUS. Grootste steden. 

Zowel in Nederland als wereldwijd richt JCDecaux zich op de grootste steden. Waar JCDecaux wereldwijd zichtbaarheid biedt in steden als Parijs, Hong Kong, New Delhi en New York, is het bedrijf ook in Nederland aanwezig in de grootste steden. Momenteel biedt JCDecaux in Nederland zichtbaarheid in 40 grote steden, met focus op de Randstad. U vindt onze objecten dan ook in onder meer Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, maar ook in bijvoorbeeld Haarlem. Ook in diverse grote steden buiten de Randstad, steden met bovenregionale functies als grote winkelcentra en onderwijs- en cultuurinstellingen, is JCDecaux sterk vertegenwoordigd. Hierbij valt te denken aan Nijmegen, Arnhem en Apeldoorn. De regiofunctie van dergelijke steden brengt met zich mee dat de slagkracht van campagnes  reikt tot ver buiten de stadsgrenzen. 

JCDecaux biedt adverteerders zichtbaarheid waar het er werkelijk toe doet: in de grote en tevens groeiende steden, daar waar hun doelgroep ook daadwerkelijk woont, dan wel vaak komt. Bij JCDecaux koopt u gegarandeerd publiek in plaats van vakken. Kortom: media where it matters!

Hannelore Majoor

Managing Director JCDecaux Nederland

Wij richten ons op deze grote steden vanuit de visie dat de toekomst van Buitenreclame ligt in een drukke stedelijke omgeving. Hier is de vraag naar slimme oplossingen op het gebied van stadsmeubilair en connectiviteit immers het grootst en tegelijkertijd bereiken adverteerders er het grootste publiek. Momenteel leeft iets meer dan de helft van de wereldbevolking in steden. Het percentage mensen dat in 2050 in steden woont ligt volgens schattingen van de Verenigde Naties op maar liefst 75 procent! 
 
Voor JCDecaux is het duidelijk: in de steden, daar gebeurt het! De grote steden vormen namelijk niet alleen een plek waar veel mensen wonen. Ze vormen ook een plek waar veel mensen dagelijks naartoe gaan, omdat daar simpelweg het meeste werk is. Omdat daar de meeste opleidingen zitten. Omdat het winkelaanbod daar royaal is. Omdat daar de goede restaurants, mooiste musea, leuke kroegen, bekende concertzalen en grote bioscopen zitten. Bovendien wonen in de stad de zogenoemde early adopters, de studenten, de jongeren en de Young Urban Professionals, die op de troepen vooruit durven te lopen en nieuwe producten als eerst omarmen.

A-LOCATIES. Beste plekken.

In de grote steden richt JCDecaux zich op de allerbeste locaties. Zo staan Abri’s altijd langs verkeersaders, bij drukke kruispunten en in de buurt van voorzieningen: op absolute A-locaties dus. Ook de locaties van Mupi’s kiest JCDecaux zeer zorgvuldig en met het doel zoveel mogelijk mensen te bereiken. Deze objecten zijn daarom stuk voor stuk te vinden langs belangrijke doorgaande wegen in stadscentra, in populaire winkelgebieden, op goed bezochte pleinen en bij drukke in- en uitvalswegen en bedrijventerreinen. Zo biedt JCDecaux in Amsterdam bijvoorbeeld zichtbaarheid op de drukbezochte Rode Loper en in Den Haag straalt onze digitale Mupi pal naast het Centraal Station. Allemaal hartje centrum.
 
Kortom, onze objecten staan daar waar ze het best zichtbaar zijn voor de meeste passanten. Om een indruk te geven: een landelijke Abri-campagne bij JCDecaux bereikt in 1 week bijna 7 miljoen mensen.

 

Als je Outdoor zichtbaar bent, word je gezien als een serieuze speler, een A-Brand. Buitenreclame heeft ontegenzeggelijk bijgedragen aan de waardestijging van onze top level .Amsterdam-adressen.   Raimon Gort  Oprichter Reshift Digital,
Adviseur media-inkoop dotAmsterdam

DESIGN. Mooiste objecten. 

JCDecaux werkt wereldwijd samen met bekende architecten voor het ontwerpen van uiteenlopende lijnen stadsmeubilair. Affiches zijn bij JCDecaux dan ook te zien in fraaie objecten van hoogwaardige kwaliteit. Ook zijn alle affiches achter glas geplaatst en om die reden beschermd tegen weersinvloeden: de gehele campagne blijven de posters onberispelijk. Daarnaast verlichten onze objecten de uitingen van binnenuit, tegenwoordig steeds meer met led. Hierdoor zijn poster fraai en egaal verlicht en springen ze nog meer in het oog van voorbijgangers.

SERVICETEAMS. Beste onderhoud. 

JCDecaux gelooft in de kracht van integraal haltebeheer. Dat betekent dat wij onze objecten niet alleen zelf ontwerpen, maar ook zelf installeren, schoonmaken, onderhouden en exploiteren.
 
De staat van de objecten is al vanaf begin af aan een van de USP’s van JCDecaux.  Om die reden introduceerde Jean-Claude Decaux dan ook zijn eigen serviceteams. Nog altijd heeft JCDecaux al zijn objecten in eigen beheer en beschikt het per regio over een eigen onderhoudsteam. Hierdoor kan JCDecaux adverteerders en gemeenten de best en snelst mogelijke service bieden. De onderhoudsmedewerkers zorgen ervoor dat de posters netjes recht hangen, reinigen alle objecten, voeren technische controles uit, verwijderen onkruid en wildplak, vervangen defecte lampen en repareren zo snel mogelijk eventuele glasschade. Zo ontzorgen zij gemeenten volledig en zijn de campagnes altijd zichtbaar in goed onderhouden objecten.

TAILOR MADE. Netwerken op maat. 

Effectief campagne voeren, betekent doelgroepgericht adverteren. Naast landelijke en lokale standaard massabereiksnetwerken, variërend in grootte, heeft JCDecaux ook speciale Shoppers-netwerken en Retail-netwerken samengesteld. Dergelijke netwerken bieden zichtbaarheid geconcentreerd in winkelgebieden of binnen een straal naar keuze rondom eigen vestigingen of juist rondom een bepaalde keten. 

Van adverteren in specifieke postcodegebieden tot selectie op objectniveau: alles is mogelijk. Voor elk budget stellen wij een passend netwerk op maat samen.

CREATION SERVICES. Ondersteuning bij creatie. 

JCDecaux biedt hulp bij de creatie van effectieve Buitenreclame. Met onder meer creatieve richtlijnen, JCDecaux Studio's, postertest en het JCDecaux Digilab helpen we u op weg. Hierover leest u meer onder de kop in het hoofdmenu: 'hulp bij creatie'.