Menu Schade meldenSchade melden
Om in één klap een groot impressief bereik te genereren voor de nieuwe proteïne reep in het assortiment, bundelde BE-KIND de krachten van online en offline in één campagne. "Door online content door te vertalen naar displays in het straatbeeld, behaalden we meer dan 1.5 miljoen impressies." 
Playground, het marketing bedrijf achter de campagne, zette lokale influencers op de foto in de sportclub David Lloyd Amsterdam met de nieuwe proteïne reep van BE-KIND. Na deze fotoshoot werd er per influencer één afbeelding gekozen welke zowel op zijn of haar Instagram zou verschijnen als op de displays van JCDecaux in Amsterdam.

De campagne ging live op 29 juli en verscheen op diverse displays in Amsterdam gedurende twee weken, iedere dag tussen 17:00 en 21:00 uur. Bij de lancering op straat, plaatsten ook de influencers dezelfde foto op hun Instagram kanaal. Zij deelden vervolgens in dezelfde week ook een story van zichzelf bij de display waarop hun eigen foto werd getoond.

Naast de plaatsingen op de accounts van de influencers, werd ook een online social media campagne gestart op de X&Y-coördinaten van de ingezette displays. Deze methode wordt ook wel geofencing genoemd. Binnen een vastgestelde radius rondom de objecten worden passanten op basis van hun online gedrag en interesses getarget. Deze lancering is de eerste campagne in samenwerking met Playground.
 
Het gebruik van local influencers zorgt voor veel herkenbaarheid. Hierdoor kregen we online leuke reacties op de posts. De campagne heeft meer dan 1.5 miljoen impressies behaald. Door de online content door te vertalen naar displays op straat, bereikten we een nog breder publiek. Een campagne als deze is zeker voor herhaling vatbaar, de samenwerking verliep fijn met veel mogelijkheden en flexibiliteit. Daarnaast zorgt zo’n doorvertaling van online naar offline voor een mooie kracht van herhaling. Irina Ruijmgaart Social Media Manager Playground
In Amsterdam werden 51 displays ingezet op A-locaties als Damrak, Museumplein en Leidseplein. Daarbij is een selectie gemaakt om en nabij verkooppunten en sportscholen om de doelgroep nog beter te bereiken.
 
Irina leerde ik kennen op het DOOHstories evenement in het Rijksmuseum. De klik was er al snel, ontzettend tof om met zo’n creatief en jong bedrijf samen te werken aan een te gekke campagne. De lancering van DOOHstories had als doel de offline en online werelden meer samen te brengen, dit is een campagne die hier antwoord op geeft en daar ben ik erg trots op. Kortom een prettige samenwerking met een vlotte communicatie, en het resultaat is echt fantastisch. Sandy Jannink Account Manager JCDecaux
 
De naam van het merk omschrijft eigenlijk perfect hoe de samenwerking voor deze campagne verlopen is. Het team was heel vriendelijk en de sfeer was top. Na veel lachen, foto’s maken en nog meer repen eten, is deze campagne in mijn ogen meer dan geslaagd. Kleine reminder: Be Kind! Samuel Verissimo Model/Influencer

Published in Voor adverteerders, Testimonials, about #Digitale Buitenreclame